Inlägg från: Kofot |Visa alla inlägg
  • Kofot

Bojkotta ICA

Ja herre gudars...
    Jag vet inte riktigt var jag ska börja här..

• Kofot
    Ramborg skrev 2013-02-27 14:01:09 följande:
    Hur mycket lider djuret under hela sitt liv jämfört med den förhållandevis korta stund det slaktas?

Håller med Moonis. Djurhållningen och transporterna är viktigare.
    Precis min tanke. Just nu så känns det som om fokuset egentligen inte handlar om djurhållning eller slakt utan "svenskhat" (detta otroligt idiotiska ord) och en rädsla för muslimer och islam.
  • Kofot
    JTA skrev 2013-02-27 10:57:35 följande:
    Intressant att så många här anser näthat vara helt ok eller till och med läsvärt.
    Var hittar du näthatet där?
  • Kofot
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 14:16:07 följande:
    Om ni skar halsen av obedövade djur så bröt ni mot lagen. 

Den största skillnaden mellan halaslakt och vanlig slakt är att vid vanlig slakt är djuret bedövat med tex slakmask innan man avblodar det. Vid halaslakt är djuret vid medvetande när man skär av halsen.

Jag slakar kaniner, de bedövas först med ett hårt slag mot huvudet och sen avblodas. De är borta när slaget träffar skallen.  
    Halalslakt i svenska slakterier går till på samma sätt. Djuren bedövas. Inget annat är tillåtet.
  • Kofot
    Anghammarad skrev 2013-02-27 15:29:49 följande:
    Nu skall inte du komma här och förvirra folk med fakta.
    Nej det är så jäkla onödigt eller hur?
  • Kofot
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:58:51 följande:
    "En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en. Kanske borde någon grävande journalist snoka lite i Sverigedemokraternas stamtavlor, de har ju själva begärt en sorts etnisk rensning i riksdagen. 
    (Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70)."

Rena svenskar är med andra ord inavlade idioter.

Nja nu tolkade ju inte jag hennes text på det viset eller ens så bokstavligen. Men men

• Kofot
    CMM skrev 2013-02-27 16:25:52 följande:
    Den definitionen delar inte jag, och jag tänker därför inte heller ta på mig att försvara den.
    Jag förstår överhuvudtaget inte vad termen svenskfientlig står för. Jag har uppmärksammat att den ofta dyker upp i diskussioner där någon kritiserar SD eller deras politik. Då blir man käckt stämplad som svenskfientlig..
  • Kofot
    CMM skrev 2013-02-28 10:11:53 följande:
    Jo. Liksom man ofta blir stämplad som främlingsfientlig om man håller med SD om något. Där är båda sidorna lika goda kålsupare.
    Det är lika vridet det.
  • Kofot
    Nordkristall82 skrev 2013-03-01 00:08:42 följande:
    Kolla Mazettis fylleutspel här då hon uppträdde i publicistklubben. Sakine Madons min då Mazetti svamlar är oslagbar Skrattande

Ok och det är relevant på vilket sätt då?
  • Kofot
    Thomas66 skrev 2013-03-01 08:23:29 följande:

Det är väl bra att folk får se vad det är för tomte som skriver, sedan vet jag inte om man ska skratta eller gråta.

Eller så läser man och bildar sig en uppfattning utifrån den skrivna texten?
  • Kofot
    JTA skrev 2013-03-01 20:32:27 följande:
    Eller så läser man OCH lyssnar till Mazetti. Varför har du problem med hennes framträdande på publicistklubben?

Inte tyckte jag hon verkade berusad, som somliga påstått. Det hade varit bra mycket bättre.

Jag har inga problem med det överhuvudtaget. Jag gillar hennes krönika och jag tycker den är slående på alla sätt och vis.
Svar på tråden Bojkotta ICA