Inlägg från: Moonis |Visa alla inlägg
  • Moonis

Bojkotta ICA

Bojkotta för vadå? Bara för att dom vänt slaktbordet åt ett visst håll och någon läser en bön samtidigt  

• Moonis
    Loui skrev 2013-02-27 13:36:09 följande:
    Jag bestämde mig för cirka en månad sen att sluta äta kött på grund av halalslakt. Det är hemskt. Så sjukt hemskt! Detta gör bara allt värre!

Jag har alltid gillat ICA, men jag kommer aldrig köpa kött hos dem igen. Och efter Fredrik Reinfields kommentar så kommer jag aldrig rösta på moderaterna igen heller.  "Ät något annat då" ? "Bara för att andra vill göra på något annat sätt så minskar inte det min frihet om det inte är så att jag tvingas till något jag inte önskar." - Djuren tvingades inte att plågas för din skull då eller?

Glömde Reinfield att djur har känslor? Var det verkligen Gud som ville att miljontals djur skulle lida i hans namn? Eller var det en muslin med smidig tunga som fick för sig det?

Hur kan man MÖJLIGTVIS tycka att Halalslakt är bättre än snabb död för djuren? Och hur kan vår STADSMINISTER tycka att detta är okej?

Usch! 
    Jag är uppvuxen på gård med en del djur och hur tror du vi slaktade djuren? Kalvarna va dom enda vi skickade iväg på slakt men höns, grisar, gäss, getter mfl. slaktade vi själva genom att snitta vid halsen. Hönsen högg man av huvudet med yxa och dom hönsen hade ju tio gånger bättre liv än alla dessa man stänger in på trång yta som åker genom kap sen.

Lägg denna energin på att kämpa för djurhållningen istället så djuren kan ha ett bra liv och även alla dessa transporterna. Där kan vi prata om lidande för djur!
  • Moonis

Tror getterna slaktade så också förresten, lite osäker. Nu hade min pappa vapen också (militär) men har för mig att han inte sköt först.

• Moonis
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 14:16:07 följande:
    Om ni skar halsen av obedövade djur så bröt ni mot lagen. 

Den största skillnaden mellan halaslakt och vanlig slakt är att vid vanlig slakt är djuret bedövat med tex slakmask innan man avblodar det. Vid halaslakt är djuret vid medvetande när man skär av halsen.

Jag slakar kaniner, de bedövas först med ett hårt slag mot huvudet och sen avblodas. De är borta när slaget träffar skallen.  
    Detta va på 80-talet så vet inte hur lagarna såg ut då. Kan mycket väl vara att klubbade först också men får kolla upp för jag va liten då.

Jag tycker fortfarande man först och främst ska kämpa för att djuren har ett bra liv, inte bara fokusera på några minuter vid slakt. 
  • Moonis
    puss skrev 2013-02-27 15:05:24 följande:
    Man borde äta dom levande!
    Slipper dom lida vid slakt Tungan ute
  • Moonis
    Thomas66 skrev 2013-02-27 15:39:09 följande:
    Men ni änvände väl slaktmask ?
  • Moonis
    Thomas66 skrev 2013-02-27 16:03:15 följande:
    Ok. har aldrig hört talas om att man slaktar en tjur med bara kniv
    Du får nog läsa mina inlägg igen för detta gällde inte kalvar, dom skickades som sagt till slakt.
Svar på tråden Bojkotta ICA