• CMM

Bojkotta ICA

Äsch, nog har man läst värre alster än Mazettis. Då var hennes uppträdande hos Publicistklubben betydligt mer anmärkningsvärt. Och de som "näthatar" Mazetti medelst diverse hot och trakasserier efter den där krönikan gör ju inte direkt nytta för sin sak.

Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • CMM
    Hallonröd skrev 2013-02-27 16:12:17 följande:

Och tar du illa upp av det hon skriver så betyder det - i mina ögon - att du är främlingsfientlig!

Inse fakta istället för att haka upp dig på vissa ord!
    Så man får inte kritisera sådant som skrivs "mot SD" utan att vara främlingsfientlig? Det var en intressant definition - jag vet flera som verkligen avskyr Sverigedemokraterna men som trots detta inte tycker speciellt bra om Mazettis krönika. Var passar de in i din fina lilla mall?
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:18:19 följande:
    Lika intressant som definitionen att man är "svenskfientlig" om man inte gillar SD? 
    Den definitionen delar inte jag, och jag tänker därför inte heller ta på mig att försvara den.
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:23:47 följande:
    Jag har läst den flera gånger men jag kan för mitt liv inte förstå vad det är som är så upprörande i den. Det tycks mig som att alltför många försöker läsa in tolkningar som helt enkelt inte stämmer. Man skall vara ordentligt lättkränkt för att uppröras av denna krönika.
    Man behöver inte bli vare sig upprörd eller kränkt, man kan väl helt enkelt få tycka att den helt enkelt inte är speciellt bra? Jag menar, det finns gott om texter jag läst som inte fallit mig i smaken, men som jag för den sakens skull varken känt mig speciellt upprörd eller kränkt över.
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:27:08 följande:
    Men du måste ju känna igen den från rätt många SD anhängare? Tom i denna trådstart står det.
    Absolut. Men jag tänker fortfarande inte klä skott för vad andra säger. Fråga någon som använt ordet i stället, då får du nog bättre svar än av mig.
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:29:25 följande:
    Men det är ju något helt annat. Tror du att det var 600 bitvis hätska kommentarer till denna krönika på ICA kuriren för att folk tyckte att den inte var särskilt bra? Varför blev avpixlat så till sig i byxorna över en halvkackig krönika?
    Nej, uppenbarligen fanns och finns det folk som tog det som mer upprörande och kränkande än jag. Och dit hör uppenbarligen även folket bakom Avpixlat. Och så länge uttrycken håller sig inom lagens ramar (dvs inga hot, inga trakasserier etc) har jag inga problem med det.

Det finns ju tiotusentals "antirasister" som inte missar minsta chans att sabla ned Avpixlat, det är precis samma sak som ovan fast tvärtom.
  • CMM

Det är väl bara folk som lever under stenar i skogen som inte fattar att den s.k. svenska kulturen, liksom precis alla andra världens kulturer, har tagit intryck av andra kulturer genom århundradena? Den är i själva verket varken bättre eller sämre än någon annan. 

• CMM
    Kofot skrev 2013-02-28 10:05:36 följande:
    Jag förstår överhuvudtaget inte vad termen svenskfientlig står för. Jag har uppmärksammat att den ofta dyker upp i diskussioner där någon kritiserar SD eller deras politik. Då blir man käckt stämplad som svenskfientlig..
    Jo. Liksom man ofta blir stämplad som främlingsfientlig om man håller med SD om något. Där är båda sidorna lika goda kålsupare.
Svar på tråden Bojkotta ICA