Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Bojkotta ICA

Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:53:23 följande:
    Så alla svenskar är inavlade idioter?
    Skrev Mazetti det?
    Citera gärna det.  
  • Enter Sandman
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:58:51 följande:
    "En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en. Kanske borde någon grävande journalist snoka lite i Sverigedemokraternas stamtavlor, de har ju själva begärt en sorts etnisk rensning i riksdagen. 
    (Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70)."

Rena svenskar är med andra ord inavlade idioter.

Det är din tolkning, den får du stå för själv, lasta inte Mazetti för hur du tolkar saker.
    Jag tycker du drar helt fel slutsatser från det hon skriver. 

• Enter Sandman
    Nordkristall82 skrev 2013-03-01 00:08:42 följande:
    Kolla Mazettis fylleutspel här då hon uppträdde i publicistklubben. Sakine Madons min då Mazetti svamlar är oslagbar Skrattande

Du var bara tvungen va.
    Det gick inte att Mazetti fick för mycket cred, du måste kontra med att ta fram något ofördelaktigt.
    Svagt av dig och säger mer om dig än det gör om Mazetti.

Jag tycker hennes krönika var bra.     
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2013-03-03 04:43:43 följande:

Framför allt har lucia och julgran omarbetats oh tolkats på ett nytt sätt av svenskarna och därmed BLIVIT svensk tradition och kultur.

*no shit, liksom!*  

Men då måste det först finnas något att omtolka.
    Jag förstår inte den här hysterin med att något måste vara från ett visst land, vi lever i en mångkulturell värld.
    Det mesta är uppblandat och mixat in i varandra och så har man tagit det gottaste.
    Vad spelar det för roll vartifrån det kommer.    
  • Enter Sandman
    JTA skrev 2013-03-01 23:04:35 följande:
    Mazettis krönika stinker av förakt. Det kan inte vara bra. Och hennes uppförande på PK-debatten var direkt fortsättning på det, i tangentens riktning. Självklart bör man göra en helhetsbedömning och låta sig påverkas av vad den säger. 

Nej, det är inte alls självklart.
    Tvärtom bör man titta på artikeln och inte människan när man gör en bedömning.
    Vem som har skrivit den är irrelevant.
    Det är ju inte personen som ska bedömas, det är artikeln.    
Svar på tråden Bojkotta ICA