Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

vitaminer mm !

Folsyra förstås -sen 7 år,omega 3 även om jag inte tror på den fertilitetsmässigt,c-vitamin för att jag inte äter frukt och sen d-vitamin som jag faktiskt tror på,speciellt med tanke på mina m.f och sen munkpeppar som i.o.f.s inte är vare sig vitamin eller mineral,men ger tydlig och bra äl och senaste 4 månaderna regelbunden mens. Och r.r så exakt vad som ger vad är svårt att säga. Överlag ger inte en massa vitaminer bättre fertilitet,det kan t.o.m försvåra,men vissa kan nog hjälpa som t.e.x d-vitamin. Har provat järn,zink,magnesium och inte märkt nåt positivt av dem på nåt enda sätt.

• Pimpinellan

Glömde e-vitamin! Kan hjälpa mot m.f och ger bättre hy som bieffekt. Samma gäller Efamol som jag också tar för slemhinnan.

• Pimpinellan
    Solkattan skrev 2013-02-27 16:46:00 följande:
    Pimpinellan : intressant... Vilka är det som kan försvåra.. ? Vad skiljer folsyra o bvitamin åt ... ? Astera: Rpc resistens gör att man har lite högre risk för blodpropp.

Nej,jag har aldrig förstått det där med att det kan bli svårare,men det påstås så på fertilitetsguiden. Folsyra är ju enbart till för att minska risken för fosterskador,det är ju en specifik b-vitamin. B-komplex kan möjligen hjälpa i vissa fall har de märkt,men då får man nog leva på bra dålig mat tror jag.

Jag har alltid haft superbra järnvärde så jag vet knappt om jag måste ta det som gravid. Legat över 150 t.o.m och varit blodgivare! E-vitamin och omega är bra för huden,kanske det som hjälpt eksemen. Fett inifrån hjälper lika bra som fett utifrån om inte bättre.
Svar på tråden vitaminer mm !