• Anonym (Fisken)

Varning för pinsam fråga, men hur fasen gör man fiskbullar!?

Hur fasen tillagar man fiskbullar? Det står inte på burken. Jag har aldrig i hela mitt liv ätit fiskbullar då jag är vegetarian, men nu har sonen tydligen gjort fiskbullar till sin favoriträtt
    Så HUR gör jag?
    Värmer jag det bara i kastrull eller? Det är Abbas fiskbullar i dillsås som jag sitter här och håller i handen framför mig  

• Svar på tråden Varning för pinsam fråga, men hur fasen gör man fiskbullar!?
  • Anonym

Och hur länge ska man i såfall värma det? 
    (haha, ja herregud, detta tar emot att fråga ska ni veta!) 

• Fridayyy

Jag gör alltid en redning på smör och mjöl och sen häller jag i buljongen (köper alltid de neutrala) och mjölk. Mina barn älskar det...

• Anonym (Värm)

Värm i kastrull till de blir varma..el i micron i täckt form..ett p0ar min

• Anonym

Okej, så man värmer det helt enkelt bara i en kastrull tills det blir varmt?

• Ante94

Häll över i ett annat kärl och värm i micron, prova dig fram med tiden. Blä för fiskbullar ;)

• Anonym

Tack för svar!
    Varför i hela friden skriver man inte på burken hur det tillagas undrar jag. hehe. Det står ju på pasta hur man gör, och det vet väl alla hur man kokar...

• Anonym
    Ante94 skrev 2013-02-27 13:35:55 följande:
    Häll över i ett annat kärl och värm i micron, prova dig fram med tiden. Blä för fiskbullar ;)
    Ja det varken ser eller luktar speciellt gott... haha
  • Gryntroll
    Jag hade lagt burken innehåll i en kastrull och sjudit en stund på medelvärme tills det känns genomvarmt.
  • Caysa

Nej nej inte micron!! Då blir dom svampiga och konstiga! De ska värmas i kastrull! De ska endast koka upp, sen låter du det stå med lock på i 3-4minuter så "bullarna" blir varma hela vägen in!

• Indiansommar

Öppna burken, häll innehållet i en kastrull och värm! 

Om du köper sådana som ligger i buljong så gör en vit sås och lägg i fiskbullarna och värm upp dem i den vita såsen.

Lycka till!!! 

• Anonym (Värm)
    Caysa skrev 2013-02-27 13:39:57 följande:
    Nej nej inte micron!! Då blir dom svampiga och konstiga! De ska värmas i kastrull! De ska endast koka upp, sen låter du det stå med lock på i 3-4minuter så "bullarna" blir varma hela vägen in!

Står inget på burken hur de skall värmas
  • Anonym

mumms fiskbullar är även min favoriträtt och då är jag helt seriös .. Oftast värmer jag bara i en kastrull, tar ju typ 3 min. Annars värmer jag bara på i mikron. Någon här ovan skrev att dom blir svampiga av mikron, men jag har då aldrig märkt någon skillnad. 

• Fridayyy
    Ante94 skrev 2013-02-27 13:35:55 följande:

Då har du ätit fel fiskbullar...=)
  • Caysa

(Värm) Va? Jag skrev bara hur jag tycker de blir godast, inget annat!?

• Balen Dregen

man förstår när man ser frågor som dessa varför Sverige har sjunket så lågt...

häll i kastrull, värm tills bullarna varma i mitten, servera med kokt potatis.

potatis vet du hur man kokar ? annars kan jag hjälpa dig med det också

• Anonym (Hummer)

Är du säker på att de är de i dillsås han vill ha? För det är ju de i hummersås som är så underbart goda. Det med kokt potatis är fan bättre än det mesta.

Svar på tråden Varning för pinsam fråga, men hur fasen gör man fiskbullar!?