• Coxia

Min man har ett barn ....

Hur gick det här med DNA-testet till?

• Coxia
    Anonym (Svårt) skrev 2013-02-27 13:46:10 följande:
    Vet inte exakt men han fick gå till familjerätten i vår stad och dom tog prov, saliv, tror jag och sen fick han skriva på papprena på samma ställe. Dom ordnade så han inte behövde åka till hennes stad och göra det.

Men om jag förstår det hela rätt så har alltså mamman redan för två år sedan hade problem och att då familjerätten blandade sig i. Vad har hänt under de här två åren som han har vetat om faderskapet?
  • Coxia

Betalar han underhåll? Går han i någon typ av terapi? 

• Coxia
    Anonym (Svårt) skrev 2013-02-27 14:04:24 följande:
    Coxia: Ja, han betalar underhåll och ja, han har gått i terapi. Dessutom var vi några gånger på så kallad familjerådgivning.

Hela situationen håller på att tära sönder vår familj. Ena dagen känner jag sorg för barnet andra dagen känner, även jag, ett stort hat för mamman. Hur kan man försätta både sitt barn och en människa i denna situation bara för att man själv "vill ha ett barn"...
    Oki.

Jag kan inte ens tänka mig vilket trauma det måste vara. På ett sätt är det ju fult förståeligt att man inte vill ha något med det hela att göra. Men eftersom ni redan har barn så  kan jag tänka mig att det är sjukt svårt att stänga den dörr som nu en gång har öppnats. Ni kan ju inte göra vetskapen ogjord. 

Men eftersom han betalar underhåll så gör han ju i alla fall det han rent krasst "måste" göra. Där slutar skyldigheterna rent rättsligt. sedan handlar det mer om moral. Där måste ni fråga er vad ni kan tillföra barnet.

Har ni träffat barnet? 
Svar på tråden Min man har ett barn ....