• Anonym

Min man har ett barn ....

Självklart ska ni ta er an detta barnet, ni gör nog barnet en jätte stor tjänst. Men för eran egen skull ha igen kontakt med mamman.

Känns som om något har hänt hos denna mamma som helt plötsligt bestämmer sig för att kontakta pappan till barnet. Finns människor som tjänar bra som inte får ihop sin ekonomi ändå. Eller är de någon i närheten av henne som ställer till de? Går ju bara spekulera men ja jag tycker att ni ska träffa pojken men som sagt om de går utan mamman.  

• Anonym

usch vilken mardröm! hoppas verkigen det ordnar sig för både er och barnet ts.

• Anonym

Barnet kan ha egna problem som odiagnosticerat funktionshínder och det kan påverka livet med bara en mamma som kanske inte orkar stå ensam med allt till 100%. Varför frågar inte din man istället för att vi ska spekulera?

Han kan prata med sochandläggaren och föreslå att de påbörjar umgänge med hjälp av soc, utan mamman närvarande.

• Anonym

Vilken historia. Det jag skulle vilja ge för råd är att skilja på mamman och barnet. Barnet har ingenting med mammans tidigare agerande att göra utan är ett oskyldigt barn som längtar efter och behöver sin pappa. Oavsett om mamman skulle vara pol pot så är barnet oskyldigt. Vad tycker din man är jobbigast? Att ha blivit lurad? Eller att ha missat en massa år i sitt äldsta barns liv?

• Anonym

Det kan vara så att barnet mår riktigt dåligt över att inte ha en pappa och att det har gått ut i skolan och att skolan gjort en orosanmälan. Stackars liten. Tycker att det är förjävligt när en förälder är så självisk och inte inser att hennes handlingar går ut över barnet. Ni verkar vara väldigt omtänksamma, jag hoppas verkligen att det går bra för er och alla barnen. 

Svar på tråden Min man har ett barn ....