Har elgiganten rätt att göra så här eller lurar dom mig???
JAg köpte en telefon tidigt juldagsmorgon efter kall kö ute till mellandagsrean. Redan från dag 1 har den krånglat och den har gått igenom alla möjliga fel. Det har lyckats
försvinna några och komma nya efter lagning på verkstad. jättebra lagning verkligen när det
kommer nya efter besöket. efter verkstadsbesök nr två är ingen skillnad gjord och jag får återigen krångla mig dit för att
skicka in den. bor inte i orten och har fått krångla maaaassor. kan inte ens gå in på hur
många samtal och krångel jag haft med både samsung och elgiganten.
Iaf till frågan nu. Om jag ÄNTLIGEN FÅR bevisat att telefonen inte är lagbar och jag ska byta den så kommer
man till rea problemet. För att byta telefon häver de köpet mot samsung och får då tillbaka pengarna för köpet.
Telefonen kostade på rean 2222kr. Då får jag dom pengarna för kunna gå in i butiken igen
och köpa den ny igen. MEN nu är ju rean över och telefonen kostar ca 3000. Jag anser ju självklart att jag inte ska behöva betala nypris. det är ju inte mitt fel att
telefonen varit kass från dag 1. jag har fått gå igenom massa krångel, massa resor och inte ens haft telefon,kamera,larm,påminnelser eller nåt som jag akut köpte den för, pga min dåvarande telefon var dålig. Konsumetrådet på kommunen säger ju att elgiganten ska stå för det för det inte är mitt fel att en rea telefon var dålig. jag ska ha samma förutsättning. Elgiganten nekar och säger det räcker för dom att bara ge tillbaka summan pengar så är skadan uppklarad.. i h*lvete heller. jag har ju fortfarande ingen telefon och allt krångel jag stått ut med.
Någon som vet eller har varit med om liknande och kan ge mig exempel och bevis mot dom? Konsumentrådgivaren skulle kolla upp detta också.