Inlägg från: Anonym (equity) |Visa alla inlägg
  • Anonym (equity)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-02-27 22:14:59 följande:
    Sedan är det nog så att mina föräldrar gör precis vad de vill med sina egna tillgångar, vad de inte kan göra är att ge bort min laglott, dvs hälften av vad jag skulle ha ärvt. I det här fallet så blir det 1 miljon kronor.
    De kan inte ge den här gåvan nu heller utan att det är förskott på arv och ska då avräknas när ett arv en gång ska fördelas.

Suck it up, parents!
  • Anonym (equity)
    Bibbidi skrev 2013-02-27 22:28:37 följande:
    Låt dem tycka det då. 

Det de gör är inte rätt.

Sen tycker jag att du ska tala om för dina föräldrar att det kommer att räknas som förskott på arv, och att din bror kommer att få betala dig i framtiden om ni inte löser det rättvist nu. Sen ska du också säga att det de gör försämrar din relation med din bror, fråga om det är det de vill. Och varför de tycker att det är rätt att din bror ska bli så favoriserad som han nu faktiskt blir.
    Bra där.
  • Anonym (equity)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-02-27 22:29:33 följande:
    På grund av att min bror inte vill. Han vill äga och utnyttja huset som han vill, han vill inte dela huset med mig. 
    Okej, elda upp det och be dom dra hela högen...Demon

Nej, kanske inte, men jag tycker inte du borde vara ledsen, jag hade varit väldigt arg.

Om det finns ett fint hus som båda barnen vill ha så hade jag som förälder nog hellre sålt i så fall för att inte favorisera, om de inte kunde samsas.

• Anonym (equity)
    jashrinah skrev 2013-02-27 22:30:08 följande:
    gården skall jag inte ta över den dagen mina föräldrar dör utan tidigare :)
    Du behöver läsa på lite.
  • Anonym (equity)
    Anonym (?) skrev 2013-02-28 15:23:27 följande:
    Vad ska din bror med stugan till? ha kvar den eller sälja den?

Och hur bidrar stugan till att han kan vara hemma med sitt barn längre?
    Då slipper han räntan på några miljoner i bolån= råd att vara hemma längre.

TS har ingen direkt nytta av att bli utlöst med cash om 20 år, när hon också vill vara hemma längre med sitt barn nu.
  • Anonym (equity)
    Loriyana skrev 2013-02-28 19:13:01 följande:
    Jag skulle se det som att det är mina färäldrars egendom och de får göra vad de vill med det. Om de vill favoritisera ett syskon, så får de göra det. Jag litar på att de har anledning till det.
    Och då tycker jag att de ger TS anledning att inte umgås med dem på några år.

Mig behandlar ingen som skit på det viset utan att det blir konsekvenser.

Svar på tråden Sommarstugan- ett syskon får allt