• dehexan

Sommarstugan- ett syskon får allt

Hej TS, jag förstår verkligen din ledsenhet och faktiskt bitterhet över detta.

Det kommer ju med all sannolikhet sätta en ännu större kil mellan er syskon och hela familjen när affären väl är gjord.

Jag råder dig om du inte redan har gjort det. Lägg pengar på en advokat och diskutera igenom detta och gör vad hen råder dig till.
    En advokat bevakar dina intressen på bästa sätt och oavsett om det innebär att familjen blir sur på dig så kan det knappast bli värre.

Då har i alla fall DU gjort vad du kan och känslan av bortvaldhet kanske minskar.

Skadan är ju redan skedd liksom när det gäller att tänja för hårt på familjebanden.

Då jag var gift så köpte vi makens föräldrars hus till en spottstyver. Systern ville inte köpa det men vi ville bo där  men det var inte tal om annat än att vi utöver köpeskillingen lånade för att köpa ut henne. Hon fick så att säga förskott på det hon skulle fått om det hade varit bodelning efter ett dödsbo, och kan i framtiden inte göra anspråk på hus eller pengar vid försäljning.

Vet att regler ändras i ett men någonstans borde det finnas någon regel som skyddar dig och dina barn.

Lycka till och försök hålla huvudet högt även om det är svårt.

Att bli särbehandlad i familjen är mycket tungt.

Svar på tråden Sommarstugan- ett syskon får allt