• känsligo1

Tidig tonåring

Är det någon som kan ge en ett bra råd! Vad gör man när ens relation till ems barn håller på att braka?

Bråkar om nästan allt. Förutom små stunder ibland som är sköna, men de blir mindre o mindre.

Orkar snart inte mer! men relationen mellan pappa o barn fungerar toppen, även min relation fungerar bra med pappan, men vi har även börjat bråja ibland på grund av detta! Blir tokig snart. Hjälp!   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 08:23
    Är snart på väg till jobbet men går först in på mitt barns rum som har gått till skola efter ett bråk hemma. Ser att barnet har slängt ut sina strykta kläder över hela golvet för att jävlas.

känner att jag knappt orkar gå o jobba. Vet inte hur jag ska orka jobba idag!
  • Svar på tråden Tidig tonåring
  • Lilje

Hur vet du att det är för att jävlas? Kan ju vara ungen fick bråttom att hitta kläder, då blir det rörigt. Låt det vara, ungens rum, ungens ansvar. Känns det jobbigt, så stäng dörren och låt han/henne få ha lite privatliv.

• cosinus

Vad gäller strykningen så hade jag kunnat tänka mig att stryka åt en tonåring ibland som ber snällt samt då är rädd om de kläder som är strykta.

Men annars, låt barnet stryka sina kläder själv. Då lovar jag att de kläder som barnet vill ha strykta kommer behandlas väl sen och resten skiter hen i och då kan du också med gott samvete göra detta.

Ett tonårsrum är ofta stökigt, jag hade själv en skylt på mitt rum med "my room, my mess, my business" när jag var i tonåren. Jag hade bara lagt mig i om det var rent äckliga saker på rummet, glas med mjölk/juice i som möglar och sånt. Men stök, utslängda kläder och damm hade jag gladeligen låtit ligga till barnet städar självmant.

När jag väl städade fanns heller inget som fick mig att tappa städlusten så mycket som när mamma stack in huvudet och berömde mig för att jag städade. Då slutade jag omedelbums, skulle jag städa skulle det liksom vara helt för min egen skull.

• JanaLiiN

Hur gammalt är ditt barn? Det låter som om hen inte trivs med sitt liv just nu. Vet ni varför?

Svar på tråden Tidig tonåring