• Karolina Nordin

Gratis förberedande amningskurs!

Hej!
    Jag skriver för att tipsa om en förberedande amningskurs som ges av Amningshjälpen i samarbete med Sensus studieförbund. Kursen är ett projekt som finansieras av medel från Allmänna Arvsfonden och den kostar inget.

På denna kurs får man veta mer om bl a amning den första tiden, vanliga amningsproblem och hur man kan lösa dem, amningsställningar, hjälpmedel m. m. Grupperna är små och det finns mycket utrymme för att diskutera och ställa alla möjliga frågor om amning. Kursen vänder sig till både mamma och pappa/partner. Både förstagångs- och flergångsföräldrar är välkomna.

Kursen består av fyra träffar¨och varje träff är 2 timmar och 15 minuter, inklusive fikapaus. Den är ett komplement till den amningsinformation som ges på MVC. 

I dagsläget finns kursen på följande orter: 
    Dalarna (Falun, Borlänge och Mockfjärd)
    Gotland (Hemse)
    Gävleborg (Gävle)
    Jämtland
    Norrbotten (Piteå)
    Uppsala
    Västmanland (Västerås)
    Västra Götaland (Göteborg/Kålltorp och Borås)
    Skåne
    Småland (Jönköping)
    Stockholm (Järna, Medborgarplatsen)

Läs gärna på amningskurs.amningshjalpen.se för mer information. Eller hojta här.

• Svar på tråden Gratis förberedande amningskurs!
  • UWO BaraJag

För anmälan till kurs i Lit (Jämtland) och Östersund maila: [email protected]
    Planerar även att kunna komma till Bräcke för kurs. :)

Det går även bra att maila frågor och funderingar om kurser i Jämtland till mig.

/Ingrid Hyttsten, kursledare Jämtland samt länssamordnare för Amningshjälpen Jämtland

Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • AngelandDevil

Kursstart nu på söndag i Falun (Dalarna) kl 10:30-12:45 och kommande 4 söndagar (avslutas lagom till påsk). Det bjuds på trevliga diskussioner, grundläggande amningskunskaper och fika såklart. Glad Gör en anmälan här: http://www.sensus.se/kurs/falun/forberedande-amningskurs/129579 . Både du och partnern är varmt välkomna! Solig

Självklart är kursen helt gratis!
    Ett av målen med kursen är att sprida kunskap om amning oavsett om det är ditt första barn eller du har barn sedan innan, med andra ord är ALLA blivande föräldrar välkomna.

//Nathalie hjälpmamma i Dalarnas län och kursledare

• vinter56

KURSSTART i JÖNKÖPING onsdag 6/3 kl 18.00. Platser kvar! KURSEN ÄR JU GRATIS och inte bindande på något sätt, men kommer ni första gången, så vill ni säkert veta mer. Vi träffas ca 2 tim/gång och 15 min fika TA CHANSEN OCH FÅ EN BRA AMNINGSSTART Kursledare Marie Wöhrman, hjälpmamma och barnmorska maila mig Barnmorskan@hotmail.com Eller mess 9736-273434, säkrast istället för att ringa! Jag ringer gärna upp! Ni kan också anmäla till ert lokala SENSUS kontor Och Amningshjälpen. www.amningskurs.amningshjalpen.se VÄLKOMNA

• vinter56

OBS tryckfelsnisse varit framme MOBILTEL Marie JÖNKÖPING ska vara 0736-273434

• AngelandDevil
    Busfröö skrev 2013-03-01 16:48:07 följande:
    Va trevligt Hur långt innan bf ska man gå?

Efter v 20 rekommenderar man. Glad
Svar på tråden Gratis förberedande amningskurs!