Föräldrar till high need babies eller sk överlevnadsbarn, när blev det lättare?
Ja som sagt, har en pojke på 10 månader som ända sen han föddes har varit otroligt krävande.
Velat va i famnen 24/7, kolik från ca 3 veckors ålder till 4 månader, varit konstant missnöjd till 6 månader sen blivit lite bättre, fått kämpa för att maten ska funka, man ska va i rörelse hela tiden när man bär honom, försöker man sätta sej ner och vila så blir det skrik och gnäll, han kan inte somna själv utan det är vaggning i famn som gäller( och där börjar min kropp säga ifrån nu för han är så tung, nästan 12 kg).
Jag har konstant ont i axlar och rygg och jag känner mej irrirterad varje dag för jag är så trött på att alltid alltid underhålla honom, var 5e minut måste något nytt hända annars blir det gnäll. Han vaknar nästan varje natt och gråter och vägrar somna om, kan ta allt mellan 1-2,5 timmar innan jag får han att somna igen genom vaggning i famn.
Han är extremt mammig och släpper knappt in pappan i något, pappan får inte mata eller söva för då blir det gallskrik så jag får ju ta det jämt.
Han kryper och reser sej upp mot saker och försöker gå, han river ner allt han ser och kastar saker omkring sej.
När blev era barn lugnare??