Inlägg från: AnnelieW78 |Visa alla inlägg
  • AnnelieW78

Min man funderar på om vår relation är värd att rädda...

Hur har det gått??

• AnnelieW78

Usch vad jobbigt det låter... Man får ju lite känslan av att din man inte riktigtvågar säga vädjan känner och vill och att han väntar på att du ska ta steget till separation på något sätt. Det kanske absolut inte är så,en jag gjorde själv så i mitt förra äktenskap. Vågade inte riktigt säga att jag ville skiljas utan väntade på att han skulle säga något. Minns att jag till och ned gick och hoppades på att han skulle träffa någon och vara otrogen så att jag slapp ta steget. Det slutade med att vi bråkade om nånting löjligt och han slängde ur sig att det kanske var lika bra att vi skiljdes. Jag blev jättelättad, och sagt och gjort så skiljdes vi efter det och jag kunde äntligen berätta hur jag egentligen kände. Jag hade inga känslor kvar och kände mig låst i ett äktenskap med två barn. Vårt förhållande förbättrades avsevärt efteråt, fast som vänner såklart. Nu blev det lite o.t. P hon sagt så kanske det inte alls är så han känner. Jag tycker du ska ge honom ett ultimatum, både för din egen och hans skull. Tror du han kan ha träffat någon annan...?

Svar på tråden Min man funderar på om vår relation är värd att rädda...