• Sara35

Förälder till barn med skolios...

Hej!

Jag har skrivit i en tidigare tråd om min sons skolios. Den upptäcktes i höstas på hälsokontrollen i skolan att min son har skolios. Han är 12 år och fyller 13 inom några månader. Skolläkaren skickade oss till röntgen och precis innan jul fick vi reda på att det var 25 grader i bröstryggen och 39 grader i ländryggen (den röntgen gjordes i slutet av november). Nästa vecka har vi tid för ny röntgen och efter det ortopedbesök.

Min son vill inte har korsett. Han är i en känslig ålder, och ska till hösten byta skola och få nya klasskamrater. Med tanke på allt han har gått igenom tidigare i livet så tycker inte jag heller att korsett är det bästa alternativet. Vi båda är mycket positivt inställda till operation, och jag har läst om många lyckade och bra operationer, men även om sådana som har fått problem med värk efteråt. Som det är nu så har min son bara ont i ryggen ibland.

Nu sitter jag här med alla känslor som anhörig, och skulle så gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar som har gått igenom samma som väntar för mej...

• Svar på tråden Förälder till barn med skolios...
  • Mandiisen

Jag vet inte om jag svarat i i ditt tidiga inlägg angående operation och sånt.
    Men jag blir själv opererad nu i höst i malmö. skulle blivit opererad för 2-3år sedan men mina graviditeter kom i vägen.
    Jag tror att det kommer gå super fint för din son. Jätte ånga som opereras för skolios :)

17år och 2barnsmamma. Jonathan- 110805 & William- 130111 <33
  • Sara35
    Mandiisen skrev 2013-07-14 12:48:25 följande:
    Jag vet inte om jag svarat i i ditt tidiga inlägg angående operation och sånt.
    Men jag blir själv opererad nu i höst i malmö. skulle blivit opererad för 2-3år sedan men mina graviditeter kom i vägen.
    Jag tror att det kommer gå super fint för din son. Jätte ånga som opereras för skolios :)
    Hej!

Vad spännande att du snart ska opereras! Skulle gärna vilja följa dej hur det går för dej, och det kommer säkert att gå jättebra.

Med min son är det bra. Han klagar väldigt sällan på ryggont och som det ser ut så har hans skolios inte blivit mycket sämre, men vi väntar på en kallelse till ortopeden nu under hösten för ny röntgen och ortopedbesök.

Jag önskar dej ett stort lycka till med din operation och hoppas att jag får höra hur det går för dej!

Svar på tråden Förälder till barn med skolios...