• Lingongurkan

Var kan jag hitta runda ben i trä?

Vi har letat länge efter runda ben i trä men inte kunnat hitta det någonstans.
    Vi ska bygga ett litet bord och vill ha ben i trä till det. Vi behöver ha träben pga att bordet ska vara lägre än vanligt, vi tänker därför kapa benen själva. Träslaget har ingen betydelse, vi kanske kommer att måla dem i vilket fall.

Är det NÅGON som vet var man kan köpa runda bordsben?
    (Vi bor i Stockholm så tips i trakten är ett plus ;).)

• Svar på tråden Var kan jag hitta runda ben i trä?
  • Pleco

Kolla Blocket efter ett billigt träbord, alternativt stolar.

• Lingongurkan

Ja tack för tipset, har redan kollat blocket (många gånger) men det är rätt kinkigt med att det måste vara rätt mått så än så länge har vi inte hittat något. Därför känns det som att det skulle vara lättare att bygga själv. Träben som sitter fast bord kan man inte bara ta bort och sätta på de på nåt nytt bord.

• Fontana

lösa bordsben verkar av någon anledning vara väldigt svårt att hitta. Det är kanske inte så många som bygger bord själva? Eller vill byta ben.

Byggvaruhus och järnvaruhandlare brukar ha ben i metall, i bästa fall både runda och fyrkantiga, i vitt, svart och krom. Alla verkar komma från samma tillverkare.

Smedbergs träben hade jag inte lyckats hitta själv, har lagt till dem i min "bra-att-ha-kontakt" lista. 

Svar på tråden Var kan jag hitta runda ben i trä?