Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Soc tog min son

... och där har du anledningen, ja.

• pluvdo

Förresten, bara jag som tycker TS val av signatur är lite... B? "Besviken tjej" liksom. En 26-årig kvinna som fått sitt barn LVU:at.

• pluvdo
    Sofiii skrev 2013-05-12 00:03:54 följande:

Hur kommer det ens sig att man blir anmäld till soc, vad har man för umgänge och vad utstrålar man för något. En fundering.
    Nu var ditt inlägg gammalt, men jag skriver ändå: Jag har en granne som missköter sina husdjur. Vi pratade om det en gång och om att någon annan granne hade anmält henne för vanvård. Jag sade då att jag till viss del höll med anmälaren. Då sade hon lite "skämtsamt" att om jag någonsin anmäler henne och hon får reda på det så anmäler hon mig till soc. Inte för att hon tror att min son far illa, utan som straff ifall jag anmäler henne. Så, man behöver inte utstråla något negativt eller ha ett dåligt umgänge (grannen ifråga är inte någon som jag umgås med) för att bli anmäld.

Sedan så tror jag väl att det, i de flesta fall där barn blir LVU:ade, finns grund för det. Som i detta fallet. Om TS nu var så rädd för mannen att hon inte vågade lämna så är det väl inte konstigt om soc. gjorde bedömningen att barnet har det bättre hos någon annan. Man får väl anta att TS var rädd av en anledning.
    MVH Den smartaste kniven i lådan.
Svar på tråden Soc tog min son