Inlägg från: Anonym (Soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc)

Soc tog min son

Tja, uppenbarligen valde du på ditt barns bekostnad att stanna med en man som var skadlig för ert barn. Ingen annan kan du skylla på än dig själv och barnet har fått betala det högsta priset. Barnet känner nu till endast sina nya föräldrar och du vill rycka upp barnet från sin enda trygghet. Med tanke på att du nu väntar barn nummer två med samma man skulle jag tro att er "separation" endast är en skenmanöver för att inte mista ytterligare ett barn. Alltid lika tragiskt när föräldrar väljer en partner före sina barns välmående. Tyvärr är du inte ensam om att göra ett så avskyvärt val.

• Anonym (Soc)
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-01 21:37:49 följande:
    Jag kan säga att jag hade då ingen aning om att de ville ta mina barn med LVU då vi hade utredning och det kom som ett slag i ansiktet för mig då vi fick reda på det och en vecka före så sa de att det inte skulle bli lvu. Så soc ljög och förvrängde allt

Ja det brukar heta så! Suck!
  • Anonym (Soc)
    Anonym skrev 2013-03-03 23:33:43 följande:

ja överlag om man jämnför  så är det väl  både människor och soc som felar ,,,sedan skrev du att jag kunde svara på enskilda fall men om du läser om 135 så kan jag inte det står det.
    Men snälla människa, lite basal ordförståelse när man ska försöka förmedla nåt i skrift underlättar. Du skrev "i allmänhet" Det betyder på vedertaget vis att det är något som är rent generellt, fast med vissa undantag. Som att skriva; i allmänhet är gräs grönt, men ibland kan det vara brunt. Det betyder således att det nästan alltid är grönt med några undantag. Du kan alltså inte hävda att du menar "i allmänhet" när det sedan visar sig gälla ett fåtal personliga erfarenheter.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-18 17:15:06 följande:
    Hej jag skrev ett bre till soc i januari om att jag ville ha mitt barn tillbaka, o tog till backa SOL placeringen....
    Då ringer soc sen o säger att dom sätter LVU på han o att man inte kan  flytta på ett barn hur som helst, nu ringde hon i gen o sa att han skulle för flyttas till ett annat fosterhem, JA!! då går de bra att flytta han hur som helst till en familj som han inte ens känner ens...
    Soc ville att jag skulle komma till de ställe där min son är placerad, men jag klarar inte av att åka 70 mil med tåg för att jag skulle god känna den NYA familjen P.G.A att jag är gravid, så blir de jobbigt att åka så långt...

Jag vill inte att min son bor så långt bort från mig, vill att han ska hem till mig, jag har ju inte ens gjort nått fel ju...

Du ORKADE inte åka tåg för att träffa ditt barn? Tja....vad säger man.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 20:46:41 följande:
    Kul att åka i flera timmar och sen bara kanske träffa sitt barn en timme och sen åka hem igen. Man undrar fan vad ni som jobbar på soc tänker med?
    Tja, själv skulle jag ju åka i två dygn bara för att få se skymten av mitt barn. Jag älskar nämligen min unge.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 21:36:23 följande:
    Ja, men du tänker inte på barnets övriga nätverk som  far/morföräldrar, mostrar,morbröder, fastrar, farbröder, kusiner och övriga vänner som barn kan tänkas ha. Det kanske inte är lätt för dem att bara åka 70 mil och sen få träffa barnet en timme.

Jag säger inte att det inte är besvärligt eller kanske rent ut olämpligt att placera barnet så långt borta. Jag säger att OM nu mitt barn ändå blev placerat långt bort så skulle det knappast hindra mig från att ta de chanser jag hade att träffs mitt barn... För att det är " jobbigt" ?!
Svar på tråden Soc tog min son