Inlägg från: Anonym (lvu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lvu)

Soc tog min son

Jag kan säga att jag hade då ingen aning om att de ville ta mina barn med LVU då vi hade utredning och det kom som ett slag i ansiktet för mig då vi fick reda på det och en vecka före så sa de att det inte skulle bli lvu. Så soc ljög och förvrängde allt

• Anonym (lvu)
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-01 21:41:01 följande:

Ja det brukar heta så! Suck!
    Ja suck att ni aldrig kan erkänna att ni har fel.  För så är det.
  • Anonym (lvu)
    Anonym skrev 2013-03-01 22:00:55 följande:
    vad var anledningen till att barnen fick lvu ? 
    De sa att jag inte visade mina känslor och att barnen kunde skadas av detta. Det kunde skada mina barn.
  • Anonym (lvu)

Jag tycker att det jävligaste i ts fall att de beslutar att flytta ett barn 70 mil från sin biologiska mamma. Hur ska ts kunna ha en kontinuerlig kontakt med sitt barn.
    Jag själv är inte glad över att mina barn är LVU:ade, men jag får träffa dem 4 timmar i veckan.

• Anonym (lvu)
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-18 19:49:16 följande:
    Du ORKADE inte åka tåg för att träffa ditt barn? Tja....vad säger man.
    Kul att åka i flera timmar och sen bara kanske träffa sitt barn en timme och sen åka hem igen. Man undrar fan vad ni som jobbar på soc tänker med?
  • Anonym (lvu)
    Anonym skrev 2013-03-18 20:44:47 följande:

Måste ju vara rätt speciella omständigheter när man anser det bäst för barnen att bo 70 mil från sina föräldrar , beror knappast på hjulbenhet.....
    Jag tycker i alla fall att  gränsen borde ligga 10 mil från sina biologiska föräldrar.  Oavsett vad anledningen är varför barn/ barnet blir lvuade.
  • Anonym (lvu)
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-18 21:15:29 följande:
    Tja, själv skulle jag ju åka i två dygn bara för att få se skymten av mitt barn. Jag älskar nämligen min unge.
    Ja, men du tänker inte på barnets övriga nätverk som  far/morföräldrar, mostrar,morbröder, fastrar, farbröder, kusiner och övriga vänner som barn kan tänkas ha. Det kanske inte är lätt för dem att bara åka 70 mil och sen få träffa barnet en timme.
  • Anonym (lvu)
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-18 21:47:27 följande:

Jag säger inte att det inte är besvärligt eller kanske rent ut olämpligt att placera barnet så långt borta. Jag säger att OM nu mitt barn ändå blev placerat långt bort så skulle det knappast hindra mig från att ta de chanser jag hade att träffs mitt barn... För att det är " jobbigt" ?!
    Fast i ts fall får man ju tänka på att hon är höggravid. Själv hade jag åkt 70 mil bara för att få träffa mina barn.
  • Anonym (lvu)

Det står klart och tydligt att det är soc som bestämt att sonen ska flytta 70 mil.

• Anonym (lvu)

Ja nu antog jag att ts var höggravid eftersom hon inte orkade åka tåg. För inte sa jag att jag var höggravid  när jag var gravid. Sa väl bara vilken vecka jag var i då de frågade.

• Anonym (lvu)

Det finns visst personer som har gått på särskola och varit helt normala.

Nu så ni inte får för er att jag har gått på särskola. Kan jag säga nej det har jag inte.

• Anonym (lvu)

Själv så stod jag upp för mina saker och jag vann tillbaka mina barn.

• Anonym (lvu)
    Sofiii skrev 2013-05-11 23:53:49 följande:
    Det är inte det lättaste att bli av med dina barn, krävs otroligt mycket för att soc ska ta barnen. Tror inte riktigt på din historia..
    Säg inte det. Mina barn tog de p.g.a lögner. Överklagade och vann tillbaka dem.
  • Anonym (lvu)
    Sofiii skrev 2013-05-12 00:00:26 följande:

Det är ju tragiskt isåfall.
    Ja det är det. I tre månader och 3 veckor var de på familjehem och jag fick knappt träffa dem.  Tog tre månader innan man kom upp till förhandling i kammarrätten.
Svar på tråden Soc tog min son