• keron

Soc tog min son

LillMyra skrev 2013-03-01 22:44:40 följande:
    Det är nog bland de svåraste val man kan ställas inför, att välja mellan sin partner och sitt barn.
    Vari ligger det svåra menar du? Jag skulle välja mina barn framför min partner vilken dag som, helst utan att tveka.
    När det kommer till att ställa mina barn mot något annat så kommer jag alltid att välja barnen.
  • keron
    LillMyra skrev 2013-03-02 03:51:24 följande:

Alla är vi olika. Skönt för dig att du i en sådan situation inte skulle känna smärta. Men då kan man ju fråga sig om du verkligen älskar din partner. En frisk människa tycker nog alltid att det är svårt att slitas ifrån någon man älskar, vad det än må bero på.
    Vem har sagt att jag inte skulle känna smärta? Det är väl klart att det skulle smärta att behöva lämna den jag älskar. Men jag skulle ändå inte ha några problem med att göra det valet. Vilket jag tror att de flesta friska människor skulle hålla med mig om.
  • keron
    Anonym (lämnad) skrev 2013-03-03 13:25:40 följande:
    Åh så är de inte för alla.
    Min kära mor valde mannen som var elak mot oss.

Jag skulle dock aldrig välja en partner framför mina barn! 
    Nej, tyvärr är det inte lika självklart för alla :(
    Men hon kanske inte var riktigt som hon skulle heller (menar absolut inget illa)?
  • keron
    Anonym (lämnad) skrev 2013-03-03 20:12:53 följande:
    tar inte illa vid, sen jag själv blev mamma anser jag henne inte speciellt "frisk i skallen som mamma" Ser ju ur annat perspektiv nu!
    De va många i omgivningen som var förbannade.

Ja, det är ju ganska förståeligt. Och säkert anhöriga som var både besvikna och chockade över hennes val?
  • keron
    Anonym (lämnad) skrev 2013-03-03 21:07:39 följande:
    Ja de var de. Vänner med mera.
    Hela siturationen var så sjuk.. att bli bortvald av sin mamma... Inget jag önskar min värsta fiende :( 

Jag kan inte ens tänka mig hur det måste ha känts :(
    En kusin till mig, hennes mamma valde också sin nya partner framför sin yngsta (äldre syskonen bodde inte hemma längre) för att partnern inte tyckte om barnet (!).
Svar på tråden Soc tog min son