Soc tog min son
LillMyra skrev 2013-03-01 22:44:40 följande:
Gud så många oförstående svar. Människor som sitter på sina illusioner och tror att de har insikter kring andras liv och vet bäst. De verkar tro att Socialtjänsten alltid är kompetenta att göra bra bedömningar och att de att ofelbara.Till TS vill jag verkligen beklaga den situation du har hamnat i. Det är nog bland de svåraste val man kan ställas inför, att välja mellan sin partner och sitt barn. Att bli fråntagen sitt barn är bland det värsta man kan drabbas av i livet. Jag vet allt för lite om din situation för att kunna ge så mycket värdefull input, men kämpa på och ge aldrig upp. Försök skapa en bild av hur du vill att framtiden ska se ut och innan du somnar varje kväll (eller vid annat passande tillfälle) så upprätthåller och utvecklar du den bilden och ber om styrka att orka ta dig dit.
Om du vill berätta mer om din situation så kan jag försöka hjälpa dig att bolla tankar och så, men jag förstår om du inte vill när man blir dömd som människa direkt av föraktfulla stackare till "medmänniskor". Det är just på grund av den sortens mentalitet som många idag mår så dåligt och känner sig ensamma och utsatta.
Kämpa vidare! Du är värd att bli lycklig!
Om man valt sin partner före barnet - då har man gjort ett val.
Avstått från barnet.