Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Soc tog min son

LillMyra skrev 2013-03-02 03:51:24 följande:

Alla är vi olika. Skönt för dig att du i en sådan situation inte skulle känna smärta. Men då kan man ju fråga sig om du verkligen älskar din partner. En frisk människa tycker nog alltid att det är svårt att slitas ifrån någon man älskar, vad det än må bero på.
    Klart jag älskar min man, men skulle det stå mellan mina barn och min man skulle jag välja mina barn alltid. Om soc sa att om du inte flyttar ifrån din man så omhändertar vi barnen så hade mannen varit ute ur huset innan de hunnit blinka. Jag hoppas verkligen han känner samma sak. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 07:19:55 följande:

jag vet vad som ar sant och inte..jag gick med pa frivlillig placering.vilket betyder att jag sj vet att placerin var enda losningen,nar man hittar pa att en mamma haller socker i ett barns valling , vilket jag inte tror en enda mamma i hela varlden nansin gjort....detta ar bara en av manga pahittade saker
    Kanske inte så vanligt med socker i vällingen men socker och/eller vaniljsocker i ersättningen är inte ett dugg ovanligt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    puss skrev 2013-03-05 13:14:17 följande:
    Jag tycker det borde vara lättare att omhänderta barn och det borde ske oftare.
    Håller med och jag anser också att barne som varit placerade tre år eller längre ska kunna adopteras av fosterfamiljen mot föräldranas vilja. Barnets rätt till en trygg uppväxt måste gå före föräldrarnas rätt till barnen.
  • Dr Mupp
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 15:28:01 följande:
    du menar att det finns folk som tar barnens valling och tillsatter socker?? har jag aldrig hort
    Ja, många på bla FL tipsar om att man ska tillsätta socker och/eller vaniljsocker i mjölkfri ersättning för att få den godare.
  • Dr Mupp
    hellokill3r skrev 2013-03-18 20:02:46 följande:

Måste faktiskt få säga nåt här, jag hade aldrig kunnat resa 70 mil som höggravid. 140 tor. Det beror väl i stort på hur graviditeten förlöpt. Jag hade förbud mot att öht anstränga mig de sista 10 veckorna. Men hur man nu kommer på idén att skaffa ett till barn när man redan har ett placerat förstår jag verkligen inte..
    Det är inte helt ovanligt och är väl en del av problematiken kring varför det första omhändertogs. 
  • Dr Mupp
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 21:52:00 följande:
    Fast i ts fall får man ju tänka på att hon är höggravid. Själv hade jag åkt 70 mil bara för att få träffa mina barn.
    Sen när är man höggravid i vecka 21?
  • Dr Mupp
    Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-19 16:13:14 följande:
    Soc tog han på falska grunder, du får tro på var du vill, men jag gjorde inget fel, de finns bevis på att jag har gjort allt rätt med min son, men de skiter soc i...
    Jag har bara DYSELEXI, de är inget fel på mig för de, bara för att man har dyselexi, de är de ände jag har...
    De är därför jag fick gå på särskola för jag hängde inte med, vi var 15 elever i min klass, häng med sj i en sån stor grupp, om du har svårt med läsning, matte, sen var de bråkit i klassen...

De är sista var slaget under bältet, bara för att man har gått på särskola så är de inget fel på en för de...
    De är många som har barn som har gått på särskola, de var en som var graftutväklingstörd som fick behålla sitt barn, vad sa du nu då 
    Man går inte i särskola bara för att man har dyslexi. Min man har både dyslexi och dyskalkuli och har gått i vanlig skola. Man går i särskola om man har en utvecklingsstörning. Denna utvecklingsstörning gör att man oftast inte kan ta hand om sina barn heller. Man är inte en sämre människa för att man har en utvecklingsstörning, men kan inte klara av samma saker som de som inte är utvecklingsstörda. Jag har en storasyster som är utvecklingstörd. En superhärlig tjej som jag älskar, men hon bör aldrig under några omständigheter skaffa barn och skulle hon göra det skulle barnet omhändertas och placeras och det med rätta. 
Svar på tråden Soc tog min son