Inlägg från: Eldsjäl |Visa alla inlägg
  • Eldsjäl

Soc tog min son

Hade alla förstått vad de gjorde för fel hade inte LVU funnits... Men ändå är det konstigt att ingen av alla ts som finns på fl har en aning om varför soc tog deras barn trots att soc måste haft möte om detta. De kommer inte och bara tar barnen. Man har oftast rätt att få dem placerade inom sol (efter att soc då försökt få föräldrarna att ändra sig). Men det gäller tydligen bara i verkligheten ;)

• Eldsjäl
    eflec skrev 2013-03-03 20:24:52 följande:
    ja det menar jag.

majoriteten av alla sådana här snyfttrådar handlar om de hemska trollen på soc. som omhändertar barn bara för att de känner för det - lite random sådär. de verkliga skälen bakom får vi aldrig höra. 
    För att föräldrarna inte inser vad skälen är tror jag... Bäst är argumentet "soc gillade inte mig och då straffar de mig genom att ta mitt barn bara för att de kan"... jo men tjena, det är preciiiiiiis så det fungerar ;)
  • Eldsjäl
    Anonym skrev 2013-03-03 22:37:41 följande:
    Men allvar soc gör fel , människor gör fel , och alla handläggare är inte bra eller kompetenta inse det.
    Fast det är så långt ifrån majoriteten så jag vet inte om det är ett bra argument? Du vet att beslut om ett omhändertagande inte är EN individs beslut väl? Eller? Det går till en nämnd. Eller gör alla fel?
  • Eldsjäl
    Anonym skrev 2013-03-03 23:04:49 följande:
    Jag kan inte uttala mig om enskilda fall , men rent allmänt ...
    Så du menar att rent allmänt gör soc fel? Wow...
  • Eldsjäl
    Anonym skrev 2013-03-03 23:17:28 följande:
    hänvisar till inlägg 133 , som sagt jag ´kan bara svara av min erfarenhet och individ , inte för andra ..eller hur.
    Ena sekunden skriver du rent allmänt och i nästa att du bara kan svara för i något specifikt fall?
  • Eldsjäl
    Anonym skrev 2013-03-03 23:04:49 följande:
    Jag kan inte uttala mig om enskilda fall , men rent allmänt ...
    Där skriver du ju rent allmänt!
  • Eldsjäl
    Dr Mupp skrev 2013-03-05 16:04:36 följande:
    Ja, många på bla FL tipsar om att man ska tillsätta socker och/eller vaniljsocker i mjölkfri ersättning för att få den godare.
    Men det är väl inget som någon gör jämt? Hörde en mamma som gjorde det när hennes lilla inte gillade välling men så fort barnet började äta så slutade hon. Det har man ändå mer förståelse för än någon som gör det jämt för smakens skull. Finns ju ingen anledning.
Svar på tråden Soc tog min son