• eflec

Soc tog min son

alltså jag undrar seriöst vad det är för fel på FL:s genpool? är ni white-trashare hela bunten? 

socialtjänsten går inte hem till folk, knackar på dörren och "tar" barn helt godtyckligt.  innan ett barn omhändertas krävs att det är grov omsorgssvikt, eller andra allvarliga omständigheter. det ska alltså vara allvarlig fara för barnets liv eller fortsatta utveckling. (rätta mig soc.tanter om jag har fel). det krävs en utredning samt beslut från länsrätten/förvaltningsrätten. i Sverige har föräldrar väldigt stark rätt till sina barn, starkare rätt än en djurplågare t ex har till sina djur. eller starkare än föräldrars rätt till sina barn i t ex USA. 

alla ni som gnäller över att era barn omhändertas - vad var det verkliga skälet till att de omhändertogs kan man undra? ni är ledsna ja, men hur mår ert barn??? sluta sätt er själva i första hand, och fråga er själva om inte ert barn mår bättre i en miljö utan narkotika, fylla, misshandel, incest, hunger, deprimerad mamma/pappa eller vad fan det nu gäller. 

• eflec
    Baserat på egna observationer så är jag därför väldigt skeptisk när personer inte förstår varför socialen tar deras barn. Förmodligen har de gjort en korrekt bedömning och du har inte förmågan att ta in det verkliga skälet.  Och om du är undantaget som bekräftar regeln så rekommenderar jag dig att överklaga beslutet. Det har min psykiskt sjuka anhöriga gjort. Hon har förlorat i alla instanser.
    ja just denna inställning att man inte förstår själv att man är olämplig som förälder är något som går igenom dessa trådar. att inte ha självinsikt/sjukdomsinsikt är ett tecken i sig på outvecklad mognad eller gravare psykisk sjukdom. 

• eflec
    Anonym skrev 2013-03-03 20:16:24 följande:
    Vad pratar du om? Majoriteten här anser absolut inte att socialen tar barn hur som helst. 
    Inte?
  • eflec
    Anonym skrev 2013-03-03 20:22:18 följande:
    Öh nej? Men du menar att majoriteten gör det? Snacka om en inbillad konflikt här...  
    ja det menar jag.

majoriteten av alla sådana här snyfttrådar handlar om de hemska trollen på soc. som omhändertar barn bara för att de känner för det - lite random sådär. de verkliga skälen bakom får vi aldrig höra. 
Svar på tråden Soc tog min son