Inlägg från: fjonkelina |Visa alla inlägg
  • fjonkelina

Soc tog min son

Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-19 16:13:14 följande:
    Soc tog han på falska grunder, du får tro på var du vill, men jag gjorde inget fel, de finns bevis på att jag har gjort allt rätt med min son, men de skiter soc i...
    Jag har bara DYSELEXI, de är inget fel på mig för de, bara för att man har dyselexi, de är de ände jag har...
    De är därför jag fick gå på särskola för jag hängde inte med, vi var 15 elever i min klass, häng med sj i en sån stor grupp, om du har svårt med läsning, matte, sen var de bråkit i klassen...

De är sista var slaget under bältet, bara för att man har gått på särskola så är de inget fel på en för de...
    De är många som har barn som har gått på särskola, de var en som var graftutväklingstörd som fick behålla sitt barn, vad sa du nu då 
    Vad sa du nu......? Jisses,är du på den nivån så förstår jag varför det blev ett omhändertagande. Visst finns det mammor som får barn och som är gravt utvecklingsstörda. Dessa barn bor inte länge hos sin mamma. Man sätter inte ens in resurs till dom för det är inte en bra uppväxt för barnet. Finns säkert undantag som att ngn som står mamman nära tar över och låter barnet umgås,träffa sin mamma ibland.

Skaffa dig ett bättre preventivmedel så slipper du gå igenom sådant här varje gång..... 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • fjonkelina
    Anonym skrev 2013-03-20 06:31:50 följande:
    Snälla, tycker det är hemskt att dömma och påstå att ts har en utvecklingsstörning pga att hon gått särskola. OM nu fallet skulle varit att ts är utvecklingsstörd så skulle detta kommit fram vid graviditeten och bm besöken och då skulle soc troligtvis inte vänta hela 3 månader och 12 dagar innan de omhöndertog barnet utan på engång. Fokusera på det ts skriver och utgå därifrån istället för att " hitta på " och spekulera i om hon är störd på någotvis. Snälla hur hemskt är det inte att någon och i detta fall soc tog ditt barn? Jag hade själv aldrig nånsin klarat av att någon skulle tagit mitt barn, hade brutit ihop totalt då min bebis är mitt allt och min lycka. Så visa lite respekt i att ts faktiskt förlorat sitt barn och sen att det var pga pappan och att miljön ansågs vara farlig med en instabil pappa så tycker jag att du ska ta dig så långt ifrån denna man som möjligt och kriga för att få tillbaka ditt barn och fråga vad du kan göra för att få tillbaka ditt barn och vad som krävs utav dig då det enligt soc var pappan som var problemet så borde det finnas en chans för dig om du gör allt för att hålla mannen borta, be om hemlig identitet eller vadsomhelst. Kämpa på och försök samarbeta med soc för en lösning.
    Jo dom kan vänta innan ett sådant beslut tas. Hade en gammal barndomskamrat som var lätt utvecklingsstörd  När hon fick barn tog det lite mer än 1 år innan socialen grep in. När hon sedan blev gravid igen så tog dom det barnet nästan omgående men inte direkt efter födseln. Vet inte vad som är mest sorgligt i ett sådant beslut. Att mamman får behålla barnet 1 år eller att barnet omhändertas snabbt.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
Svar på tråden Soc tog min son