Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Soc tog min son

Jag lider med dig. Det är inte roligt att förlora ett barn, oavsett anledning. Jag hoppas att du i alla fall har kontakt med din son och att ni kan jobba hem honom när du inte har kontakt med pappan längre.

• Anonym
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-01 20:23:54 följande:
    Tja, uppenbarligen valde du på ditt barns bekostnad att stanna med en man som var skadlig för ert barn. Ingen annan kan du skylla på än dig själv och barnet har fått betala det högsta priset. Barnet känner nu till endast sina nya föräldrar och du vill rycka upp barnet från sin enda trygghet. Med tanke på att du nu väntar barn nummer två med samma man skulle jag tro att er "separation" endast är en skenmanöver för att inte mista ytterligare ett barn. Alltid lika tragiskt när föräldrar väljer en partner före sina barns välmående. Tyvärr är du inte ensam om att göra ett så avskyvärt val.

Hårt men sant
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-01 21:53:53 följande:
    Ja suck att ni aldrig kan erkänna att ni har fel.  För så är det.
    vad var anledningen till att barnen fick lvu ? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 19:41:59 följande:
    olämpligt tja , det är väl ganska lämpligt att inte strida för det som redan är taget det är borta ,och vore inte lämpligt för ett litet barn som är på väg att ha en mor som slåss om det som är borta.
  • Anonym

Altså - är det samma pappa till barnen eller har jag missat nåt?

• Anonym

jo men det står inget om pappans beteende i sammanhang till ts och barnet , man skaffar väl inte fler barn med en man  eller kvinna som behandlar en dåligt eller är elak .

• Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-01 22:22:12 följande:
    De sa att jag inte visade mina känslor och att barnen kunde skadas av detta. Det kunde skada mina barn.
    Ramborg skrev 2013-03-02 00:14:41 följande:

Men vänta lite nu. Du sa ju att det var pga pappans beteende.

Jag föreslår att du börjar med att leta fram papperen från omhändertagandet och läser igenom dem igen. Läs noga, flera gånger, tills du förstår resonemanget. Du behöver inte hålla med om det, men du måste begripa det för att kunna göra något.

Anonym (lvu) är inte trådstartaren..
  • Anonym

Är i samma situation, eller var i samma situation. Mannen lämnade jag i samma veva!Mina barn bor hos min syster. Jag som dig var självisk!! Tänkte som dig. En dag insåg jag att det var för barnenns skull detta hände, inte för att straffa mig! D tog mig ett å ett halvt år att inse. Jag har nu gjort som soc sagt, arbetat med mig själv, och d har slutat med utökat umgänge! Som sen leder till att dom får flytta hem. Jag har dom frivilligt placerade SOL. Jag är på godväg, men inte riktigt färdig än. D är smärtsamt utan barnen men d enda jag kan ge barnen är detta, en lycklig mamma. Skit i varför barnen blev omhändetagna, se vad du som mamma kan göra för att få hem dina barn, samt kunna ta hand om d kommande. Hur du har hjärta att skaffa fler barn vet jag inte, jag skulle aldrig skaffa mig fler när mina inte bor hemma och vi är stabila. Men vi är olika. Lycka till!

• Anonym

Och din kommentar, hoppas jag får behålla det här barnet låter hemskt. D barn du redan har, älskar du inte d? Låter som" jaha, då förlorade jag d barnet.. Gör mig ett nytt och ser vad som händer. " Lät iskallt!

Svar på tråden Soc tog min son