Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Soc tog min son

Jag fick höra att soc skulle ta mitt barn, det var så självklart. Lögner alltihopa.

När jag frågade hur det låg till säger de tvärt om! Kontakten med soc är visserligen obehaglig men det är ju med tanke på vilken makt de har, eller bara efter vilka skräckhistorier jag läst om. Har träffat en hel del handläggare genom åren och ALLA har varit bra! Visst, personliga och ibland med lite för mig udda åsikter men inga konstigheter. Bra folk trots att det verkar vara ett tufft jobb med hög personalomsättning.

En släkting fick sitt barn lvu:at men efter att hon pratat med soc direkt tog de bort detta, de såg igenom den felaktiga anmälan och pratade med mamman. Barnet hann aldrig bli infångat av den felaktiga "lvu-domen".

Dessa små erfarenheter gör att jag tror att soc gör ett bra jobb helt på riktigt. Men misstag kan ske, vi är människor allihopa så överklaga om du inte är nöjd ts. Glöm inte ditt första barn.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-03 23:14:17 följande:
    Jag fick höra att soc skulle ta mitt barn, det var så självklart. Lögner alltihopa.

När jag frågade hur det låg till säger de tvärt om! Kontakten med soc är visserligen obehaglig men det är ju med tanke på vilken makt de har, eller bara efter vilka skräckhistorier jag läst om. Har träffat en hel del handläggare genom åren och ALLA har varit bra! Visst, personliga och ibland med lite för mig udda åsikter men inga konstigheter. Bra folk trots att det verkar vara ett tufft jobb med hög personalomsättning.

En släkting fick sitt barn lvu:at men efter att hon pratat med soc direkt tog de bort detta, de såg igenom den felaktiga anmälan och pratade med mamman. Barnet hann aldrig bli infångat av den felaktiga "lvu-domen".

Dessa små erfarenheter gör att jag tror att soc gör ett bra jobb helt på riktigt. Men misstag kan ske, vi är människor allihopa så överklaga om du inte är nöjd ts. Glöm inte ditt första barn.

Ja oftast säger dom så för att skrämma upp  bara ....
  • Anonym
    Eldsjäl skrev 2013-03-03 23:15:06 följande:
    Så du menar att rent allmänt gör soc fel? Wow...
    hänvisar till inlägg 133 , som sagt jag ´kan bara svara av min erfarenhet och individ , inte för andra ..eller hur.
  • Anonym
    Eldsjäl skrev 2013-03-03 23:21:27 följande:
    Ena sekunden skriver du rent allmänt och i nästa att du bara kan svara för i något specifikt fall?
    du är nog ute och cyklar , jag kan väl inte svara på enskilda fall sa jag , jag kan svara för endast mig själv och min erfarenhet och individ...vad vet jag om enskilda fall det är väl olika från olika .
  • Anonym
    Eldsjäl skrev 2013-03-03 23:30:44 följande:
    Där skriver du ju rent allmänt!

ja överlag om man jämnför  så är det väl  både människor och soc som felar ,,,sedan skrev du att jag kunde svara på enskilda fall men om du läser om 135 så kan jag inte det står det.
  • Anonym
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 07:19:55 följande:

jag vet vad som ar sant och inte..jag gick med pa frivlillig placering.vilket betyder att jag sj vet att placerin var enda losningen,nar man hittar pa att en mamma haller socker i ett barns valling , vilket jag inte tror en enda mamma i hela varlden nansin gjort....detta ar bara en av manga pahittade saker
    Du, mammor har gjort mycket konstigare saker än att hälla socker i vällingen. 
  • Anonym
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 08:04:23 följande:

ja visst, och hade jag gjort det och allt annat som star sa hade jag statt for det, jag pratar om MITT FALL, som ar bra exempel pa en hel del logner
    Du skrev:" vilket jag inte tror en enda mamma i hela varlden nansin gjort"
    Jag svarade på det.  
  • Anonym

Patetiskt att få sina barn omhändertagna. Sen sitter ni här och skyller socialarbetare för det ena och det andra när det är ni själva som inte är lämpliga. Barn ska skyddas från olämpliga mödrar. 

Stackars barn som utsätts för folk som inte förstår att de gör barn illa. 

• Anonym
    puss skrev 2013-03-05 13:14:17 följande:
    Jag tycker det borde vara lättare att omhänderta barn och det borde ske oftare.
    Kommer nog att bli lättare nu när socialsekreterare ska få avgöra ärenden istället för politiker, så att barn inte ska behöva stanna så länge hos alla dessa olämpliga föräldrar i åratal.
  • Anonym
    LillMyra skrev 2013-03-05 16:39:53 följande:

Skulle du kunna tänka dig att ta på dig ansvaret för alla de barn som drabbas av vanvård och/eller bristande vård i familjehem? Och de fallen där omhändertaganden sker på helt felaktiga grunder och barn skiljs från helt oproblematiska föräldrar och hemmiljöer?

Forskning visar att staten är en sämre förälder än till och med föräldrar med vissa brister. Ska man ändå utsätta barn för detta i onödan?

Jag blir lite nyfiken vad du har för insikt i detta ämne egentligen? Är du familjehemsmamma?
    Forskning visar inte alls att olämpliga föräldrar är bättre än staten, forskning visar att familjehemsplacerade barn klarar sig lika dåligt som de barn som får stanna i dåliga biohem. Förhoppningsvis kommer detta att ändras så att det vårdnadsöverflytt sker oftare så att barnen inte behöver känna oro över vad de ska bo samt att barn snabbare ska omhändertas innan de får skador som påverkar deras liv.
Svar på tråden Soc tog min son