Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Soc tog min son

Anonym skrev 2013-03-05 16:44:30 följande:
    Forskning visar inte alls att olämpliga föräldrar är bättre än staten, forskning visar att familjehemsplacerade barn klarar sig lika dåligt som de barn som får stanna i dåliga biohem. Förhoppningsvis kommer detta att ändras så att det vårdnadsöverflytt sker oftare så att barnen inte behöver känna oro över vad de ska bo samt att barn snabbare ska omhändertas innan de får skador som påverkar deras liv.

• Anonym
    Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-18 17:15:06 följande:
    Hej jag skrev ett bre till soc i januari om att jag ville ha mitt barn tillbaka, o tog till backa SOL placeringen....
    Då ringer soc sen o säger att dom sätter LVU på han o att man inte kan  flytta på ett barn hur som helst, nu ringde hon i gen o sa att han skulle för flyttas till ett annat fosterhem, JA!! då går de bra att flytta han hur som helst till en familj som han inte ens känner ens...
    Soc ville att jag skulle komma till de ställe där min son är placerad, men jag klarar inte av att åka 70 mil med tåg för att jag skulle god känna den NYA familjen P.G.A att jag är gravid, så blir de jobbigt att åka så långt...

Jag vill inte att min son bor så långt bort från mig, vill att han ska hem till mig, jag har ju inte ens gjort nått fel ju...

Har förvaltningsrätten beslutat om LVU?

Klarar du inte av att besöka sonens nya hem för att det är "jobbigt" att åka tåg långt så har han det kanske bäst hos dem?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 16:44:30 följande:
    Forskning visar inte alls att olämpliga föräldrar är bättre än staten, forskning visar att familjehemsplacerade barn klarar sig lika dåligt som de barn som får stanna i dåliga biohem. Förhoppningsvis kommer detta att ändras så att det vårdnadsöverflytt sker oftare så att barnen inte behöver känna oro över vad de ska bo samt att barn snabbare ska omhändertas innan de får skador som påverkar deras liv.

TRYGGHET !!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 08:19:24 följande:
    Patetiskt att få sina barn omhändertagna. Sen sitter ni här och skyller socialarbetare för det ena och det andra när det är ni själva som inte är lämpliga. Barn ska skyddas från olämpliga mödrar.  Stackars barn som utsätts för folk som inte förstår att de gör barn illa. 

Ja konstigt att ingen som blir av med sina barn ser sina brister alltid någon annans fel.
  • Anonym
    Dr Mupp skrev 2013-03-05 14:46:06 följande:
    Håller med och jag anser också att barne som varit placerade tre år eller längre ska kunna adopteras av fosterfamiljen mot föräldranas vilja. Barnets rätt till en trygg uppväxt måste gå före föräldrarnas rätt till barnen.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Instämmer helt
  • Anonym
    Eldsjäl skrev 2013-03-03 10:04:49 följande:
    Hade alla förstått vad de gjorde för fel hade inte LVU funnits... Men ändå är det konstigt att ingen av alla ts som finns på fl har en aning om varför soc tog deras barn trots att soc måste haft möte om detta. De kommer inte och bara tar barnen. Man har oftast rätt att få dem placerade inom sol (efter att soc då försökt få föräldrarna att ändra sig). Men det gäller tydligen bara i verkligheten ;)

• Anonym
    Primmeling skrev 2013-03-18 20:38:57 följande:
    Men vänta... Mitt i allt skriver Ts om att barnet är "julbent". Vad i hela...?

Inte alla bestick i lådan ?
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 20:31:51 följande:
    Jag tycker att det jävligaste i ts fall att de beslutar att flytta ett barn 70 mil från sin biologiska mamma. Hur ska ts kunna ha en kontinuerlig kontakt med sitt barn. Jag själv är inte glad över att mina barn är LVU:ade, men jag får träffa dem 4 timmar i veckan.

Måste ju vara rätt speciella omständigheter när man anser det bäst för barnen att bo 70 mil från sina föräldrar , beror knappast på hjulbenhet.....
  • Anonym

70 mil låter nästan som om barnet blir placerat på "skyddat" boende . Ts varför byttes familjehemmet ut ?

• Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 21:52:00 följande:
    Fast i ts fall får man ju tänka på att hon är höggravid. Själv hade jag åkt 70 mil bara för att få träffa mina barn.
    Höggravid????

I vecka 21 är man VÄLDIGT långt ifrån att vara HÖGGRAVID!
Svar på tråden Soc tog min son