Inlägg från: Oförglömlig |Visa alla inlägg
  • Oförglömlig

Nu ska jag ner i vikt!

Har skickat efter tabletter som ska hjälpa till att förbränna hela dygnet samt en tablett som ökar mättnads känslan.

ätit dessa nu igår och idag. va inte hungrig på hela dagen.

detta åt jag:
    Frukost: 1 smörgås med ost
    Lunch: 15 cm subway melt (bjuden av mamma) med fullkornsbröd
    Mellanmål: en näve nötter, både naturella och saltade. sedan slank där ner några choklad överdragna nötter med.
    Middag: 125 g lax och 1 medelstor potatis och gurka.
    Mellanmål: nötter
    Kvällen: en halv kopp grönt te med en skvätt mjölk.
    och en hel del vatten

Inget extremt godissug.

Idag har jag ätit:
    Frukost: Smörgås med ost
    Mellanmål: Smörgås med korv
    Lunch en sån där wrapp på Mc donallds ( jupp onyttigt) med lite pommes.
    och  en del vatten. 

snart dax för ett mellanmål blir nog en clementin (stavning?) idag! 

sedan ut och äta på resturang och bio haloumi burgare kanske eller sallad. å inget på bion möjligen morotsstavar och vatten.

Någon som testat tabletter som ökar mättnads känslan? 
    hur upplever ni det?

mina tabletter innehåller en del koffein och jag har varit lite yr, dåsig och illamående nu i början men nu börjar detta släppa. 

• Svar på tråden Nu ska jag ner i vikt!
  • Oförglömlig

Nu dessa två dagar har det dessvärre varit för mycket onyttigheter. Dock inte mycket mat men inte häller bra mat. Normalt brukar min dag se ut såhär: Frukost havregrynsgröt på 1/2 dl havregryn å lite frysta bär osockrade som kokas med vatten. Dryck vatten! Nu ska det istället bli måltidsersättare 184kcal per portion. Lunch brukar vara någon grönsallad med räkor/kyckling/tonfisk. Utan dressing å utan pasta. Eller rester från dagen innan. Middag: en potatis 125g lax grönsaker mest gurka då det är min favorit. Även annan mat förekommer tex köttfärssås med bönor, morot, tomater å kikärtor i. Å en mindre mängd fullkorns pasta. Min stora bov är min förlossningsdepression och låga ämnesomsättning som utreds. Tröst åt å gick upp massor. Nu är det dax för äldre vanor igen. Har små ätit massor som jag nu lyckats undvika. Små steg. Har varit hungrig haft sug trotts att jag ätit mycket mer än det som står i ts.

• Oförglömlig

Ni tycker det är mycket mat det jag ätit men i kcal är set ca 1500 kcal per dag. Så ca 3000 kcal på 2 dagar. Seriöst vad äter ni? 6000 kcal på 2 dagar?

• Oförglömlig

Ni sa att jag inte skulle gå ner i vikt ni som skrivit här. Vet inte om de beror på att bi trodde att maten i ts va för en dag när det i själva verket va för 2. Men har gått ner 2 kg sedan jag började. Å då är det inte så mycketbröd som i ts utan mer ägg frukost inget bröd alls.

• Oförglömlig
    Fjärilslätt skrev 2013-03-03 10:02:15 följande:
    Jag fattar inte först skriver du en sak i ts sedan ändras det med att nej så var det nästan inte alls. Hur ska du ha det? Ska du gå ner eller inte? Du kan äta som i ts och få lite viktnedgång eller äta mer mat men mindre kcal och ändå gå ner mer. Tablå är bara skit och du kan lika bra slänga pengarna i sopsäcken, köp vitaminer istället
    fattar faktiskt inte vad du menar med det du skriver.

nej mina tabletter är svin bra! då de minskar mitt sötsug och öka mättnads känslan.

och vadå säger en sak och sedan en annan? har sagt samma sak hela tiden. jag SKA ner i vikt. på två dagar åt jag det som står i TS och det tycker jag är FÖR onyttigt men blev bjuden på mat och man äter det som bjuds på man skiter ju inte i att äta när någon annan bjuder en.

mitt mål är att gå ner i vikt och hitta bra tillväga gångs sätt. om då någon har förslag på hur och har goda recept och tips på mat så är jag tacksam.

lunch kommer jag byta ut mot pulver då jag är så kass på lunch gärna äter typ smörgås vilket inte är bra ( syns ju i ts att jag äter mycket bröd)

du får gärna förklara vad du menar med att jag först säger en sak å sedan en annan för jag förstår inte vad du menar. däremot vet jag att jag kan skriva otydligt å lätt bli missförstådd.  
  • Oförglömlig
    Fjärilslätt skrev 2013-03-03 16:12:53 följande:
    Läs dina svar så ser du själv att du ger dubbla budskap enklare en så var det inte
    förstår faktiskt inte vad det är du syftar på för jag tycker inte något är motsägelsefullt. om man då bortser från att jag skrev att det är dax för äldre vanor. vilket jag då menade nyttig frukost och nyttig mat träning och bra balans. men det går att tolka till att små äta å äta skit saker....

du får gärna lägga ner den dryga attityden och förklara som jag bett dig om så jag förstår.
    jag kan inte förbättra mig och ändra saker när jag inte vet vad det gäller. tex gör jag misstag så är det ju bra att veta vad jag gjort så det går att ändra på.  
  • Oförglömlig
    Delia skrev 2013-03-03 18:37:42 följande:
    Fjärilslätt: Det är nog lättare att föra en diskussion om du förklarar vad du menar.

Delia skrev 2013-03-03 18:37:42 följande:
    Fjärilslätt: Det är nog lättare att föra en diskussion om du förklarar vad du menar.

• Oförglömlig
    summerhunter skrev 2013-03-03 22:45:41 följande:
    Att äta pulver och tabletter är inte att ändra livsstil, utan det är en genväg till att minska vikten. Arbetet med att ändra livsstilen och matintaget kvarstår dock.

Ändrar samtidigt övriga kostvanor kommer bara ära pulver till lunch, 2 ägg till frukost, vatten att dricka under dagen inga söta drycker inget små ätande som innan. Inget att ätavefter 19-20 på kvällen. Ska äta mindre smörgåsar älskar bröd så det är en stor bov! Några tips på middags mat?:) har dålig fantasi ibland.
  • Oförglömlig

Ja träning ska det bli mer av. Har haft promenader men ska även införa gymmet igen. Mums blev sugen nu:) åt avokado i dag till Mellis. Brukar du ha keso med bär eller kesella? Frysta eller färska bär? Billigare med frysta men godare å mindre vattnigt med färska. Tack för tipsen:) Tränar du? Vad tränar du? Jag älskar spinning, core, bodypump. Har dock problem med handleder å kan inte göra övningar som belastar för mycket där kan då inte träna eller använda händer/handlederna på 1-2 veckor. Har reumatism.

• Oförglömlig

Tack ska köpa keso igen:) åt alltid det efter träning förr. Grovt bröd keso och skinka:) Ska kolla det tränings schemat vill verkligen ha ett bra. Kan nästan sätta i hop ett själv men lär glömma något:) Vill tillbaka till den träning jag gjorde innan första barnet va på gymmet bara några dagar innan förlossningen då. Å jag gick på min gå maskin hemma. Crosstrainern är ju så go:) vill ha en hemma vid teven haha:D Keso å bär blir nya lunchen då:) Några tips på frukost? Äter typ 1-2 ägg nu. Kanske skulle börja med havregrynsgröt igen med frysta bär till å ägg.....?

Svar på tråden Nu ska jag ner i vikt!