• Anonym (kan jag.)

alkohol & sobril

Jag tar sobil för mina panikattacker/ångest. Jag tog sobril i går kl ca 21:00 jag tar 10mg. Jag ska på tjejfest nu kl 18:00 och jag undar om jag kan dricka alkohol. Fasst jag tog sobril i går kväll.

• Svar på tråden alkohol & sobril
  • solosss
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:14:52 följande:
    kroknar leven ihop så har du inte så mkt och säga till om förutom hej jorden.
    fast levern tar ju ingen skada av enstaka 10 mg sobril och alkohol då och då...
  • Anonym (kan jag.)
    ex ungue leonem skrev 2013-03-01 21:07:00 följande:

Synd att du måsta ha både alkohol o tabletter för att bli glad.Även om du inte tagit tableter nu så kommer du väl forts din medicinering? Håll dig till enbart medicineringen som läkaren förskrivit dig

men haaallloooooo jag blandar inte tabetter å alkohol!!!! tog sobril i går kväll. jag bliv sur bara för att du är så spydig!!!!!!!
  • Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:16:45 följande:
    fast levern tar ju ingen skada av enstaka 10 mg sobril och alkohol då och då...
    ok du har ju internet, så då har du väl antagligen någon sökmotor som google?, så varsågod och sök.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • solosss
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:18:03 följande:
    ok du har ju internet, så då har du väl antagligen någon sökmotor som google?, så varsågod och sök.

Ja, detsamma? Googla på sprit och  1 alvedon, har du NÅGONSIN hört någon irl som fått leverskador av den kombon?
  • Anonym (kan jag.)
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:18:03 följande:

• ex ungue leonem
    Anonym (kan jag.) skrev 2013-03-01 21:16:50 följande:

men haaallloooooo jag blandar inte tabetter å alkohol!!!! tog sobril i går kväll. jag bliv sur bara för att du är så spydig!!!!!!!

Vi är i känsliga rummet.Det vet du hoppas jag.Där håller man en ton som inte liknar den du har just nu
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • solosss
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:12:05 följande:
    ja om man vill bli förgiftad och riskera och dö så....

jösses väx upp! och till ts med, VÄX UPP!
    men överdriv lagom, tog hon 10 mg igår så lär hon inte dö av att kröka idag
  • Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:20:35 följande:
    Ja, detsamma? Googla på sprit och  1 alvedon, har du NÅGONSIN hört någon irl som fått leverskador av den kombon?
    nej.
    men sobril är starkare än alvdeon, så pass starkt att det krävs speciell receptblankett för det.
    alltså går det inte att jämföra.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym

Det är vä för sent att svara nu, men inga problem, medicinskt sett, att dricka alkohol kvällen efter intag av Sobril.

• solosss
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:21:48 följande:
    nej.
    men sobril är starkare än alvdeon, så pass starkt att det krävs speciell receptblankett för det.
    alltså går det inte att jämföra.

Sobril är receptbelagt enbart för att det är beroendeframkallande och inte för att det är starkt. Visst, ta en näve och det blir liite kul, men det är inte tillräckligt dospotent för att det ska ses som "farligt". 
    Ett seriöst svar till TS, jag har alltid fått höra av läkare att "vet du att du ska dricka en dag så ta inga mediciner den dagen" så det är lugnt för din del. 
Svar på tråden alkohol & sobril