• finskorpan

Någon med skiljevägg i slidan som fött vanligt???

Hej, väntar på tid hos spec.mödravården för att få avgjort om jag ska föda vaginalt eller med kejsarsnitt. Detta eftersom de upptäckt en skiljevägg (septum) i slidan. Den är tydligen inte upp till livmodern. Jag vill verkligen inte göra kejsarsnitt men det som är bäst för bebis får jag ju göra så klart men tänkte höra om det är någon som varit med om samma som fått föda vanligt.

Jag har inte tid förrän i slutet av mars så jag kommer gå och vänta mig vansinnig på detta!  

• Svar på tråden Någon med skiljevägg i slidan som fött vanligt???
  • JanaLiiN

Detta har jag aldrig hört talas om, intressant... Har du någon länk med mer info?

• Smilla0608

Nu har jag gjort snitt för andra orsaker, men har en skiljevägg som inte heller går enda upp. Följer tråden å ser vad som skrivs.... Lycka till TS!

• finskorpan

Nej, någon länk har jag inte. Fick göra en akut undersökning då jag trodde jag fått missfall och då säger hon att jag har ett septum och att det kan bli aktuellt med kejsarsnitt eftersom det kan vara fara för bebis och mig att föda vanligt. Vad jag förstått kan man ha olika grader av septum - en del har tvådelad livmoder. Men enligt läkaren jag då träffade så har jag bara septum i slidan och inte upp i livmodern. Det är tydligen lätt att operera men troligtvis inte något de gör när man är gravid eftersom man ju måste bedövas... Jag hoppas tiden går fort så jag får besked!

• JanaLiiN
    finskorpan skrev 2013-03-01 21:48:06 följande:
    Nej, någon länk har jag inte. Fick göra en akut undersökning då jag trodde jag fått missfall och då säger hon att jag har ett septum och att det kan bli aktuellt med kejsarsnitt eftersom det kan vara fara för bebis och mig att föda vanligt. Vad jag förstått kan man ha olika grader av septum - en del har tvådelad livmoder. Men enligt läkaren jag då träffade så har jag bara septum i slidan och inte upp i livmodern. Det är tydligen lätt att operera men troligtvis inte något de gör när man är gravid eftersom man ju måste bedövas... Jag hoppas tiden går fort så jag får besked!
    Hoppas allt går bra! Planerat snitt kan vara riktigt fint och lugnt, jag minns mitt med glädje.
Svar på tråden Någon med skiljevägg i slidan som fött vanligt???