• LindaMarita

För- och nackdelar med olika fabrikat på skalkläder?

Vilka skalkläder har du erfarenhet av? Och vad tyckte du om dom? Vi har haft Polarn o Pyrets och varit jättenöjda, funderar på om jag ska testa några andra ändå av nyfikenhet. Vore glad om du vill dela med dig av dina för- och nackdelar med olika fabrikat av skalkläder.

• Svar på tråden För- och nackdelar med olika fabrikat på skalkläder?
  • Vickan I

Polarn, Isbjörn och Everest har vi haft. Tre olika prisklasser, nöjd med alla faktiskt.

• Alexi

Vi har kört Kappahl och har inga klagomål på dem alls. Mer än att man inte kan byta resårremmen undertill på något enkelt sätt, på PoPs följde det tom med en ny rem som man kan enkelt byta ut.

• Echo

Har haft polarn och KappAhl. De senare är lite styvare och känns inte riktigt lika bekväma. Och så har vi reklamerat en jacka.
    Annars är de helt ok, och vi fick vår nästan ett år gamla jacka ersatt med en ny då dragkedjan gått sönder.

• Lyrasmamma

Vi har ett set med skalkläder från pop som vi varit väldigt nöjda med. Nu börjar dottern växa ur det, iaf byxorna, så lite nytt har inhandlats. Vi köpte Kappahls skalbyxor (de höga) och skaljacka från Isbjörn. Hoppas vi blir lika nöjda!

• gbgumman

Jag köper ofta pop och isbjörn till mina barn men just byxor har jag alltid varit lite snål på. De verkar komma bort lätt på förskolan/fritids. Köper FIX och jag tycker de har varit prisvärda.

• Maisie
    Alexi skrev 2013-03-02 22:51:56 följande:
    Vi har kört Kappahl och har inga klagomål på dem alls. Mer än att man inte kan byta resårremmen undertill på något enkelt sätt, på PoPs följde det tom med en ny rem som man kan enkelt byta ut.
    Konstigt? Dottern har Kaxs och där medföljde extra gummiband. 
  • Indianica

Polarn o.Pyret: Härliga färger, snygga och bra, men stela i tyget.

Reima: Samma som POP men inte stela i tyget och roligare färger och mänster än POP, nackdel: mycket dyrare än POP, inget andrahandsvärde att tala om. 

• Vilmagbg

Våra barn har haft:

Po.p - Kanon. 

Everest : Jättebra

Timberland: Jättebra 

H&M: Jättebra 

Åhlens - Jackan bra,  byxorna höll inte särskilt bra

Lindex (Fix) -  Snygg men dragkedjan kärvade ganska omgående. Byxorna ganska smala i modellen

Svar på tråden För- och nackdelar med olika fabrikat på skalkläder?