Anonym (kääääär) skrev 2013-03-12 02:44:28 följande:
Hur lång tid exakt är lämplig paus??
Vi har knappt lämnat någon av oss. Kanske är för mycket kvar i det gamla tror du?
Varför är det så viktigt att ha en paus - är man kär så känns ju inte det så logiskt? Det är ju helt himlastormande. Jag lägger verkligen band på mig. Är jätteduktig.
Vi ses...och däremellan är jag ett allt ifrån okej till att jag faktiskt mår pyton!
Du låter lite gammal och kontrollerad - inte som att hjärtat styr inte och så knäpp och kär som jag.
Du säger att det inte är så hälsosamt. Det är inte det första aspekten man funderar på när man är helt förälskad. Det var inte planerat alls från varken han eller mig.
Har du varit kär alltså så där riktigt kär någon gång?? Fått kärleken besvarad...och sen ska det lugnas ner. En vecka är länge tro mig! Två veckor är frukansvärt. 3 veckor då är jag döende! På riktigt döende.
Snälla är det ingen som förstår mig! ?
Jag tror helt enkelt inte på att påbörja ett nytt förhållande så tätt efter ett annat. Om det får mig att låta gammal och kontrollerad (är ju i och för sig ett kontroll-freak

) så får det vara så. Men jag är 31 år och har levt i ett förhållande i 11,5 år och har varit sådär himlastormande kär som du beskriver. Nu har vi separerat och jag kan bara gå på mina egna känslor. Jag känner inte att jag vill ha ett förhållande på en gång. Jag vill landa i mitt eget liv som ensamstående med mina två barn (4 och 5 år). Men dyker HAN upp så vet man aldrig, men jag skulle vara lite försiktig i början, ja!
Jag förstår dig mycket väl. Det är jättemysigt att vara så där kär så man nästan inte vet vart man ska ta ivägen. Men är du inte rädd att det ska gå fel igen? Det är därför jag säger att du ska ta det lugnt och inte lägga hela din själ i den här killen.
Det är ju för att vi inte vill att du ska bli sårad som vi ber dig "tagga ner" och inte ha för stora förhoppningar på erat förhållande.
Killen i fråga kanske är osäker. Han kanske också är så där kär, men har tänkt lite längre och lite djupare och vill lära känna din person innan han vill satsa helhjärtat?
Förstår du mig?