• Anonym

Hjälp jag är så kär!

Jag skulle nog vänligt men bestämt dra mig ur om en man började bete sig så mot mig att jag skulle känna mig förföljd och kvävd av all uppmärksamhet och ömhetsbetygelöser. Jag skulle se honom som desperat och avsluta det innan det hann börja. Så funkar jag. Jag behöver en man som håller mig lite på avstånd men ändå visar han gillar mig. Svår balansgång. Var försiktig så du inte skrämmer iväg honom och ge honom space. MItt råd. Glad

• Anonym

Skulle personligen tycka att en tjej som är för på när man precis träffats skulle kännas jobbigt , bara för att du tycker han är solguden himself så är det inte säkert att han känner detsamma. Det behöver altså inte betyda att han spelar svåråtkomlig (det är mer ett sätt att intala dig själv att han känner som du men bara spelar , önsketänkande) utan att han kanske helt enkelt inte kännner lika starkt som du gör , iaf inte än , ge det tid , kväv inte en begynnande låga genom att slänga på högvis med ved , låt den ta fart först

• Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-04 15:21:53 följande:
    Tänk jag har helt annan erfarenhet tidigare. Är man kär så vill man bara ses hela tiden. Du menar att han inte känner lika starkt som jag, fast han säger att det är helt fantastiskt att ses alltså?
    Vad olika man kan vara. Då har jag nog redan kvävt elden. Ooops! Vi kanske inte passar ihop ändå.
    Människor är olika , alla blir inte blixtförälskade , vissa blir det andra växer in i rollen , behöver alltså lite startsträcka  , vissa är jätteromantiska andra inte , som allt annat med mänskliga relationer så gäller det att känna efter var man står i relation till varandra
  • Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-06 17:34:55 följande:
    Jag vågade fråga nu ikväll.

"Jag tycker jättemycket om dig".  "Jag behöver mer tid. Behöver lära känna dig bättre. Prata med dig inte bara älska". 

Så dumt! Det är väl enklare att följa sitt hjärta?

Jag fattar det som att det är ett snällt sätt att säga hej då på nu. 

Fast boka ett till möte, det gjorde vi...

Är det någon Gud som provar mig eller? 

Jag har sagt vad jag känner. Men han dödar mig genom att göra så här. Nu är frågan - Ska jag fimpa honom helt? 

HJÄLP! 
    Varför tror du inte att han följer sitt hjärta? Det kanske är just det han gör! Jag tycker att han låter rätt klok. Jag tror inte att det är smart att rusa in i ett förhållande bara för att man blir så där blixtförälskad. Alla har sitt bagage, vissa mer komplicerat än andra. Då är det bra att lära känna varandra först innan man planerar en framtid tillsammans. Man kanske vill undvika fallgropar som man ramlat ner i tidigare? Ta tiden att lära känna varandra, dejta, prata... är det rätt så blir det ni två!
  • Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-08 11:55:03 följande:
    Du som verkar klok. När vi pratar tid konkret vad menar du då exakt.

Vänta hur länge?

Rusa in i - tidsdefinition på rusa?

Är det tills man lärt känna varandra och hur gör man det?  
    Jättesvårt att sätta en tidsram när det gäller förhållanden och känslor. Jag tycker bara att man bör tänka efter lite och inte ge efter för varje impuls. Ta det lugnt och låt känslorna sjunka in lite, låt vardagen komma in i "förhållandet" och bli en del av det. Planera inte för långt fram. Om det är meningen att det ska bli ni två så låt det ta sin tid. Lär känna varandra ordentligt.

Det kan gå illa när man "rusar in" i ett nytt förhållande. Bara för att två personer är attraherade av varandra så behöver det inte betyda att de passar ihop i ett förhållande. Det är därför man ska ta tiden att lära känna varandra, alltså dejta, leva sina liv på varsit håll men träffas regelbundet. Om det är barn inblandade så tycker jag att man ska vara ännu mer försiktig, då det blir fler personer inblandade.
  • Anonym

Flera veckor och han vill inte ha kontakt alls? Näää....han är nog inte så kär då....

• Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-10 12:20:07 följande:
    Nä eller hur. Och här blir man beskylld för att vara för snabb och ha bråttom och skämmas...
    Tack!  

Jag tror att vi inte förstått hur lång paus han vill ha. För nog vill väl man höras av några gånger i veckan? Eller i alla fall en gång i veckan? Och är man kär så vill man ju ha lite tätare kontakt. Han kanske inte är kär ännu (eller antagligen inte) men vill lära känna dig och se om det kan bli något mer mellan er. Men jag tycker du ska ha ögonen upp även för andra män och inte binda dig vid endast honom. Dejta flera. Han kanske också gör det?
  • Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-10 02:22:27 följande:
    Tänker du flytta ihop då? Det är inte alls på kartan. Att barnen ska ses - inte alls på kartan. Att ha en vardag - inte alls på kartan. 

För att lära känna varandra behöver man ses ofta typ en gång i veckan helst fler gånger. Där är jag nog lite för på. Kanske så jag skrämmer. Vill inte flytta ihop eller något sånt. Inte alls. Bara mest vara med honom mycket. Ibland känner jag mig som ett litet barn, men blir man inte så när man är kär? 

Någon vardag delar vi inte överhuvudtaget. Vi ses inte så ofta så att det är ens en vardag tillsammans. Det dröjer veckor mellan. Jag fixar inte det och det tror jag är rätt normalt eller?

Så har det inte varit i andra relationer jag haft.  

Men jag ska verkligen ta till mig det där med impulser. För jag hade gärna haft daglig kontakt. Förstår att jag är för på, men han är för av för att det ska funka för mig. Fast lite lite bättre har det blivit.  

Är det ingen som tycker att han är lite seg? 
    Nej, jag tänker inte på att flytta ihop. Men jag tycker att det ändå bör ta lite tid när man lämnat ett förhållande bakom sig. Man bör ta tiden att hitta sig själv igen och anpassa sig till livet som singel/ensamstående. Jag vet att många inte kan vara ensamma och söker sig till nya famnar på en gång, men det tycker inte jag låter hälsosamt på någon punkt.
    Pratar ni med varandra under den tiden och hur ofta i så fall. Han har alltså barn med sitt ex? Hur är förhållandet däremellan, hur länge har han varit separerad? Hur gamla är hans barn? Det kanske är djupa sår som behöver läka... Har ni pratat om såna saker? Det är inte så enkelt att gå vidare för alla, även om lång tid har förflutit sedan föregående förhållande.

Det är mycket möjligt att du är för på och skrämmer bort honom. Om du vill ha honom, så tagga ner lite och låt honom komma till dig. Han kanske är väldigt förvirrad och rädd att det ska bli fel igen och därför vill lära känna dina olika sidor innan han vill ge sig in i det helhjärtat...

Det är mina tankar i alla fall...
  • Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-11 00:15:30 följande:
    Nej Vi hörs inte några gånger i veckan. Kanske en gång eller två. När vi ses pratar vi om allt. Vi är öppna och diskuterar både hur det varit, hur fantastiskt allt kan vara. Han gillar inte att prata i telefon. 

Tänker inte träffa någon mer. Pallar inte. Han träffar ingen annan.

Jag är jätteduktig och hörs inte. Men dööör!

På mail kanske vi hörs ett par gånger i veckan. Då är det som om chefen skulle läsa dem. Helt kalla och trista.
    Det är helt skilda personer - IRL personen och mailpersonen. Stört va? Varför är jag då så kär. Känner mig som en sån där som blir kär i någon som sitter i fängelse och är helt omöjlig som jag ska ta hand om.  Borde bli förbannad. 

Lite konstigt att alla här har förutfattade meningar.

Nu har jag sagt till honom att vi måste ses mer och  längre tid. Får se vad det leder till. 
    Vad menar du med förutfattade meningar? Man kan ju bara gå efter vad du skriver och hittills har du beskrivit dig själv som den som pushar och han den som drar sig undan... Det låter ju inte positivt, det måste du ju erkänna själv? Ni verkar ju inte alls vara likadana i ett förhållande, men det kanske är bra? Vad vet jag.

Du kan ju inte bestämma hur, när och om ni ska träffas. Ni är ju två i förhållandet... Om han inte är en telefonperson så är han nog ingen mailperson heller.
  • Anonym

Jag tror han dejtar andra. Gör det du med.

• Anonym
    Anonym (kääääär) skrev 2013-03-12 02:44:28 följande:
    Hur lång tid exakt är lämplig paus??

Vi har knappt lämnat någon av oss. Kanske är för mycket kvar i det gamla tror du?

Varför är det så viktigt att ha en paus - är man kär så känns ju inte det så logiskt? Det är ju helt himlastormande. Jag lägger verkligen band på mig. Är jätteduktig.

Vi ses...och däremellan är jag ett allt ifrån okej till att jag faktiskt mår pyton!

Du låter lite gammal och kontrollerad - inte som att hjärtat styr inte och så knäpp och kär som jag.

Du säger att det inte är så hälsosamt. Det är inte det första aspekten man funderar på när man är helt förälskad. Det var inte planerat alls från varken han eller mig.

Har du varit kär alltså så där riktigt kär någon gång?? Fått kärleken besvarad...och sen ska det lugnas ner. En vecka är länge tro mig! Två veckor är frukansvärt. 3 veckor då är jag döende! På riktigt döende. 

Snälla är det ingen som förstår mig! ?  
    Jag tror helt enkelt inte på att påbörja ett nytt förhållande så tätt efter ett annat. Om det får mig att låta gammal och kontrollerad (är ju i och för sig ett kontroll-freak Flört ) så får det vara så. Men jag är 31 år och har levt i ett förhållande i 11,5 år och har varit sådär himlastormande kär som du beskriver. Nu har vi separerat och jag kan bara gå på mina egna känslor. Jag känner inte att jag vill ha ett förhållande på en gång. Jag vill landa i mitt eget liv som ensamstående med mina två barn (4 och 5 år). Men dyker HAN upp så vet man aldrig, men jag skulle vara lite försiktig i början, ja!

Jag förstår dig mycket väl. Det är jättemysigt att vara så där kär så man nästan inte vet vart man ska ta ivägen. Men är du inte rädd att det ska gå fel igen? Det är därför jag säger att du ska ta det lugnt och inte lägga hela din själ i den här killen.

Det är ju för att vi inte vill att du ska bli sårad som vi ber dig "tagga ner" och inte ha för stora förhoppningar på erat förhållande.

Killen i fråga kanske är osäker. Han kanske också är så där kär, men har tänkt lite längre och lite djupare och vill lära känna din person innan han vill satsa helhjärtat?

Förstår du mig?
Svar på tråden Hjälp jag är så kär!