• Anonym (dflundra)

har jag chans att få boendet hos mig?

Är separerad och har en 1, 5 åring ihop med exet som krigar för fullt.. Vi är väldigt oense om umgänge och hittils har barnet bott mestadela hos honom pga mitt jobb. Nu har det lugnat sig och självklart vill jag ha barnet mer.. så mycket jag kan. Barnet mår inte bra. Jag kan inte gå en meter ifrån hen för då skriker hen tills hen spyr. Hen har aldeig velat sova någon annanstans än sin söng men sover nu PÅ mig. Till saken då. Pappan gör aldrig ngt med barnet. Kollar på tv typ. Barnet får bada MAX en gång i veckan. Om hen är skitig. Annars behövs det inte. Han sätter sig själv alltid först. Pratar skit om mig och min familj till barnet. Vägrar sammarbeta. Raderar sms och lägger på luren. Han har heller inga vänner med barn i samma ålder som vårat. Vägrar göra saker tillsammans med dagis. Ringer inte ens om barnet är sjukt osv. Listan kan göras lång. Han har ingen som kan hjälpa honom. Hans Föräldrar har nästan aldrig träffat sitt barnbarn. Hos mig gör vi saker varje dag. Badar i badhuset, åker till lekland, lekplatser, umgås med mamma vänner, går till familjecentralen mm. Jag har ett stort nätverk omkring mig. Jag skulle aldrig tala illa om honom inför hen. Badar nästan varje dag (tyxker det ör vidrigt mdd blöjjbarn som luktar surt). Försöker sammsrbeta med honom och har nu pratat med familjerätten om hjälp. Dessutom har jag ett äldre syskon tilk hen. Pappan har dessutom skrikit håll käft till barnen, hotat att slå dem, ringt mig på jobbet och gapat över hur jobbiga barnen är och at mitt äldre barn är en idiot som ska få lära sig att veta hut. Jag har inga bevis på detta mer än att ord står mot ord. Hur stor är chansen att jag ska gå boendet hos mig? Kan tilläga också att pappan inte tog hand om sitt barn förräns efter 6 månader. När hen var runt 4månader kunde inte pappan ta i hen förrns hen skrek sig blå.

• Svar på tråden har jag chans att få boendet hos mig?
  • maskinpilot

Börja med att undvika det nymoderna pronomen omkring ditt barn. Sedan, hur gammal är barnets syskon och är barnen hel eller halv syskon? samt är det en dotter eller son?

• Anonym (dflundra)
    maskinp skrev 2013-03-02 21:21:41 följande:
    Börja med att undvika det nymoderna pronomen omkring ditt barn. Sedan, hur gammal är barnets syskon och är barnen hel eller halv syskon? samt är det en dotter eller son?

maskinpilot skrev 2013-03-02 21:21:41 följande:

Vad har könet med saken att göra? Syskonet är 5 & ett halvsyskon. Är det relevant?
  • Anonym

Barnet har bott hos pappa i 1 år o nu vill du ha boendet? Är det korrekt?

• Anonym

Vad har allt detta med umgänge eller boende att göra? Ja du påtalar han är en skurk men du valde att skaffa barn med en skurk som inte gör som du vill men det han gör säger inget om att han är en dålig vårdnadshavare. Så varför bråkar ni om ug och boende? Hur ser det ut idag och hur vill han det ska se ut och hur vill du att det ska se ut?

• Anonym (dflundra)
    Anonym skrev 2013-03-02 21:24:17 följande:

Anonym skrev 2013-03-02 21:24:17 följande:

Nej barnet har bott hos han mestadels do senaste 2 månaderna. Jag har haft barnet så ofta jag haft möjligheten.
    Anonym skrev 2013-03-02 21:25:26 följande:
    Vad har allt detta med umgänge eller boende att göra? Ja du påtalar han är en skurk men du valde att skaffa barn med en skurk som inte gör som du vill men det han gör säger inget om att han är en dålig vårdnadshavare. Så varför bråkar ni om ug och boende? Hur ser det ut idag och hur vill han det ska se ut och hur vill du att det ska se ut?

Tyvärr var han inte en skurk förrän jag blev gravid. Du tycker att det är ok av vårdnadshavaren att skrika håll käft till sitt barn? Eller att låta barnet kolla på tv hela dagarna?
  • Anonym (dflundra)

Han vill att jag ska skriva över vårdnaden till honom och sen radera att vi har ett barn tillsammans. Han kör sitt race och hans ord och tycke är lag. Han bestämmer när jag får ha barnet och inte.
  • Anonym
    Anonym (dflundra) skrev 2013-03-02 21:30:49 följande:

Nej barnet har bott hos han mestadels do senaste 2 månaderna. Jag har haft barnet så ofta jag haft möjligheten.

Tyvärr var han inte en skurk förrän jag blev gravid. Du tycker att det är ok av vårdnadshavaren att skrika håll käft till sitt barn? Eller att låta barnet kolla på tv hela dagarna?
    2 månader? Var ni sambos innan dess?

Att han sagt och gjort saker förut är inte relevant i en ev. tvist. Allt handlar om nuläge.

Barnet går dagis skrev du. Hur kan hen då kolla tv hela dagarna?
  • Anonym (dflundra)
    Anonym skrev 2013-03-02 21:35:42 följande:
    2 månader? Var ni sambos innan dess? Att han sagt och gjort saker förut är inte relevant i en ev. tvist. Allt handlar om nuläge. Barnet går dagis skrev du. Hur kan hen då kolla tv hela dagarna?

Anonym skrev 2013-03-02 21:35:42 följande:
    2 månader? Var ni sambos innan dess? Att han sagt och gjort saker förut är inte relevant i en ev. tvist. Allt handlar om nuläge. Barnet går dagis skrev du. Hur kan hen då kolla tv hela dagarna?

Nej inte riktigt. Jag hade barnet på heltid hos mig först. Hela dagarna när det inte är dagis, hela kvällarna efter dagis. Var inte tillräckligt tydlig där. Får be om ursäkt. Så allt han har gjort innan spelar ingen som helst roll nu? Det faktum då att han klickar mig när jag ringer och raderar alla sms utan att läsa dem. Det är ju att vägra samarbeta.. eller?
  • Anonym
    Anonym (dflundra) skrev 2013-03-02 21:40:16 följande:

Nej inte riktigt. Jag hade barnet på heltid hos mig först. Hela dagarna när det inte är dagis, hela kvällarna efter dagis. Var inte tillräckligt tydlig där. Får be om ursäkt. Så allt han har gjort innan spelar ingen som helst roll nu? Det faktum då att han klickar mig när jag ringer och raderar alla sms utan att läsa dem. Det är ju att vägra samarbeta.. eller?
    Men du arbetade för mycket skrev du? Hur går det ihop med att du hade barnet på heltid? Jag förstår inte. Hade du barnet på helger och kvällar?

Nej det kan du tyvärr räkna med att det blir ignorerat. Det du ska göra är att börja anteckna allt som händer som handlar om barnet.

Han behöver inte prata med dej. Han bör svara på mail/sms inför umgänge.

Om det är att vägra samarbeta eller inte beror på vad du skriver och varför du skriver.
  • Barbamamah

Varför har du tills nu lämnat barnet i någons vård som uppenbarligen är olämplig som förälder?

Svar på tråden har jag chans att få boendet hos mig?