• MCooper

Vindfleece windstopper jacka - förutom POP??

Skall köpa en vindfleecejacka, men hittar typ inget annat än POP!
    Har haft kaxs innan, men hittar ingen på kappahls hemsida nu... Har de ingen detta året tro? Eller är jag blind... ?

Har kollat everest, mckinley också, men ser ingen som liknar modellen som POP/Kaxs har/hade

• Svar på tråden Vindfleece windstopper jacka - förutom POP??
  • Pumpkin

Verkar inte som att vindfleecejackorna har kommit in till övriga kedjor än, för både KappAhl och Lindex (Fix) brukar ha har jag för mig.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • MCooper

Ja, så kan det ju iofs vara! Tänkte att de borde komma samtidigt som skalplaggen, men kanske inte!

• ELLEoClara

Åhlens brukar också ha.

• LivetSomSofia

Jag var o kollade på kappahl eftersom att jag hade en sån till min son förra året men när jag frågade en som jobbade där om de inte hade nån iår så kollade hon på mig som att jag vore dum i huvudet och sa "neeeej?" O sen gick hon :/ det blev en pop till sonen iallafall!

• Pumpkin
    LivetSomSofia skrev 2013-03-03 09:15:42 följande:
    Jag var o kollade på kappahl eftersom att jag hade en sån till min son förra året men när jag frågade en som jobbade där om de inte hade nån iår så kollade hon på mig som att jag vore dum i huvudet och sa "neeeej?" O sen gick hon :/ det blev en pop till sonen iallafall!
    Så konstigt! Man vill ju gärna ha och komplettera med under skalplaggen Obestämd
    Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • Prospero
    LivetSomSofia skrev 2013-03-03 09:15:42 följande:

Lika härligt varje gång man blir behandlad så i en affär... *ironi*
  • MCooper

Hahaha, skicka kappahls personal på charmkurs! Ja, men då vet jag att jag inte behöver vänta på deras.

Åhlens, ja! Tack! Den har vi ju t.o.m haft ett år. Den var ju bra om jag minns rätt. Dock hittar jag inte den på deras hemsida heller.. Får vänta och se!

• HASP

Åhléns har! Såg windfleece där för två veckor sen.

• Alexi
    Pumpkin skrev 2013-03-03 09:30:19 följande:
    Så konstigt! Man vill ju gärna ha och komplettera med under skalplaggen Obestämd
    Varför vill man det? För mig känns det som tårta på tårta att ha två plagg som är vindtäta. Vi hade en vindfleece från PoP för ett par år sen men har inte fortsatt med dem utan kört med antingen skaljacka eller vanlig fleecetröja som ju är mycket mjukare och skönare än vindfleece. Så jag har inte riktigt förstått poängen med vindfleece.
  • FruSen

Följer då jag funderar på samma sak.

Hade en superbra vindfleece från kappahl, perfekt att ha ute när vi är ute med båten och sånt på sommaren.

Kappahl kommer inte få in några alls i år (varför vet dom inte), min mamma jobbar där och sa att det är många som frågat efter deras vindfleece.... 

Har kollat pop men det är rätt dyrt men lutar nog åt det ändå... Men det fanns ju inga roliga färger! Till stora finns det ju (hon har strl 116) men till tvillingarna (strl 80-86) finns ju bara röd eller blå, skittråkigt ju!!

• Leonike

Men de gula, blå, gröna och turkosa finns väl i små storlekar med? Vindfleece är det bästa plagget som finns, de nya ska tydligen vara vattentäta med?

FruSen skrev 2014-04-02 09:48:33 följande:
    Följer då jag funderar på samma sak. Hade en superbra vindfleece från kappahl, perfekt att ha ute när vi är ute med båten och sånt på sommaren. Kappahl kommer inte få in några alls i år (varför vet dom inte), min mamma jobbar där och sa att det är många som frågat efter deras vindfleece....  Har kollat pop men det är rätt dyrt men lutar nog åt det ändå... Men det fanns ju inga roliga färger! Till stora finns det ju (hon har strl 116) men till tvillingarna (strl 80-86) finns ju bara röd eller blå, skittråkigt ju!!  

• FruSen
     Leonike skrev 2014-04-03 14:50:07 följande:
    Men de gula, blå, gröna och turkosa finns väl i små storlekar med? Vindfleece är det bästa plagget som finns, de nya ska tydligen vara vattentäta med?
    Nej, har inte hittat i små, endast från strl 98 och det är alldeles för stort... 
  • FruSen

I alla fall via hemsidan. Finns ingen POP butik här där jag bor så jag måste köpa online i så fall.

• FruSen

Kollade på Team Sportia idag men i min stad så ska dom helt sluta med juniorkläder (wft?!) och hade därför endast några kvar från i fjol, en enda vindfleece fanns i strl 110... 

Svar på tråden Vindfleece windstopper jacka - förutom POP??