Gräslig migrän 3 dygn och kan inte amma då-vad göra?!
Hej!
Jag har gräslig migrän som sitter i 60timmar, och som oftast innebär att jag kräks under de första 24 timmarna. Under den tiden ligger jag bara och gråter och kan inte ta hand om min lilla dotter, utan det krävs hjälp från tex att sambon är hemma eller någon annan kan ta hand om henne.
Jag brukar ta Imigran injektion men vet att tar jag det nu får jag inte amma på 12 timmar efteråt...
Hur ska jag göra?!
- Om jag tar min medicin måste jag ju ha pumpat ut mjölk innan så att jag kan mata henne de 4 mål (hon äter var tredje timme) med mjölk som jag har i frysen. När ska jag pumpa ut den? Blir inte brösten helt "bananas" av att dels mata henne och dels pumpa - hur regleras mjölktillgången då?
- Om jag ger ersättning-då måste jag ändå pumpa ut under de 12 timmarna och kassera mjölken eftersom brösten annars kommer sprängas, eller?
-Är det dåligt/negativt att ge henne ersättning under 3 dygn som jag brukar ha min migrän? Jag brukar nämligen behöva ta ca 6 sprutor under mitt anfall eftersom de bara håller i ca 4 timmar...
-Om hon inte ammas måste hon ju ta flaska... när ska jag träna på det så jag vet att det inte blir problem för henne att äta? Annars blir hon ju utan mat i 12 timmar...
BVC vill inte riktigt förstå mitt problem och hur besvärlig migrän jag faktiskt har, och hon verkar inte tycka att jag ska börja pumpa ännu.... jag blir lite förvirrad.... hur ska jag göra? Nu har jag precis haft migrän, men tyvärr brukar denna komma tillbaka en gång i månaden så jag vill vara beredd inför nästa omgång....
Någon som har liknande problem eller kan råda mig hur jag ska göra? Jag kan ju inte förlita mig på att folk ska kunna hjälpa mig under mina migränanfall som nu senast, där jag matade henne gråtande och mellan kräkattackerna, det skulle kännas bättre att vara "drogad" på min medicin och ändå kunna mata henne...eller är det dåligt för henne med ersättning?
Tack för synpunkter, tips och råd