• GretaBarbroUmeå

Tippa Allsvenskan

Ja nu när min son spelar i en av sveriges bästa lag i Allsvenskan så har jag börjat kollat på denna liga. Snart så börjar det och varför inte ranka sina personliga favoriter till Guldet?

1 Gefle IF- Bäst försvar och en klok tränare, där alla supportar stötar laget! alltid roligt att kolla på Gefle och nu är det deras tur att vinna.

2- Elfsborg- De vann ju guldet förra året och tar andraplatsen. 

3.Helsingborg IF- Trevlig stad med bra och rolig fotboll. I mitt tyckte den roligaste fotbollen och en häftig arena. Kul!

4. If Brommapojkarna- Unga pojkar mix med lite äldre blir jättebra. Kommer vara underskattade då alla tycker att de är småpojkar men de lär ryta till och vinna många matcher. BÄsta supportarna helt klart! Fin arena också!

5. Mjällby Aif , helt klart en av mina favoriter men jättetrevliga supportarar som aldrig beter sig dumt och hejar med sin flaggor. Jätteduktig tränare också! Ogillar dock att Jimmie Åkesson hejar på laget, lite trist att han förstör så mycket för denna kommun. Bra spelare också! asp eller vad nu målvakten heter är bäst i serien!

6. Ifk Göteborg, kommer ihåg lite när de vann på 80-talet och var helt fantastiska. Glenn Hýsen generation som spelar idag är duktiga, fin arena med lite kaxig och otrevlig tränare.

7.. Malmö, farligt anfall och friskt lag men en trevlig tränare och en jättecool arena. Supportrarna är lite otrevliga dock och sänker stämningen med deras omogna språk då och då 

8 . Bk häcken. Klok tränare och gjorde ju en jättegrym säsong förra året! ARenan är dock lite sliten och ofräsch!

9. Syrianska FC. Det lag som alla invandrare håller på och de kommer att få dansa samba ofta denna säsong. Roliga supportar och mysig arena. Har de bästa supportarna i Allsvenskan.

10. Ifk Norrköping! Okej lag som gör en medelmåttig säsong. Trevlig tränare och fin arena.

11. Halmstad bk spelar bäst fotboll men det kan gå lite tokigt. Bästa arenan som ligger så mysigt. Anfallet är av högsta klass

12. Djurgården. Otrevliga människor runt den klubben och dåliga supportar som inte kan bete sig, skriker för mycket. Har nazistkors på arenan också. 

13. Öster IF. nykomlingar som spelar tråkig fotboll men har en cool arena. Jättebra försvarspel. 

14. Aik. Rasister och världens otrevligaste  supportar. Borde egentligen inte får spela i Allsvenska. Stöttar inte laget och förstör för alla. Har en ny arena som kan bli cool.

15. Åtvidaberg. All me de är dåliga. Nobbade min son och det gjorde de fel. dom kommer att få betala för det

• Svar på tråden Tippa Allsvenskan
  • Emelie 1987
    AIK kommer att vara med och slåss om guldet om de skärper sig. De har den absolut starkaste truppen på pappret, men de behöver skärpa sig rejält för att vinna, för matchen mot Örgryte var under all kritik. Alm behöver få eld på både försvar och anfall om det ska gå bra i år.
    Och jag delar över huvud taget inte din syn på gnagare, enligt mig finns det ingen klack i Allsvenskan som visar mer kärlek. Jag har gått på matcher sedan jag var en liten flicka, jag har stått i AIK-klacken och jag har sjungit med i varenda sång. Jag har delat glädje och sorg med andra gnagare otaliga gånger. Sedan har jag självklart också sett vissa rötägg till supportrar bete sig riktigt illa och förstöra för andra, men de representerar knappt en bråkdel av oss. Vi är inte heller rasister, även om sådana säkerligen också förekommer. AIK har störst support och starkast varumärke, så idioter får man räkna med. 

Brommapojkarna är intressanta varje år de kommer upp i Allsvenskan, men på något vis lyckas de inte riktigt hålla sig kvar alltid. De kan nog nå mitten av tabellen. De har uppfostrat en hel del spelare som sedan nått framgång i andra klubbar, exempelvis John Guidetti. De har inte kvar Bahoui, eftersom AIK har köpt honom.
    Men nu spelar ju Özkan och Bojan där. ;) 

Djurgårn är tveksamt. Visst har de haft tid att träna upp truppen och får Fejzullahu chans att göra mål ofta så kan de nå en övre mittplacering. Men som gnagare hoppas man att de torskar hårt.

Elfsborg kommer säkert att nå en hög placering, men att försvara guldet blir svårt om deras stjärnor ska vara skadade. Men man vet aldrig med dem. De har varit i topp i många år och de kan mycket väl vara med och slåss om guldet.
    Men jag hoppas av hela mitt hjärta att Bangura är en skitvärvning.

Gefle ger jag inte mycket för. De spelar defensivt utav bara fan och det fungerar tyvärr för dem. De spelar riktigt tråkig fotboll (no offense).

Göteborg med Stahre, Judas till tränare. Mittplacering för detta lag i år. Stiller, Hysén och Sobralense ska man kanske vara på sin vakt, men det känns som deras vinnarvåg har runnit ut.

Halmstad kan nog hamna i en lägre mittplacering. Men slitne gamle Selakovic ger jag inte mycket för.

Helsingborg är lite av en joker. De kan skrälla, men de kan likaväl totalfloppa. De känns som en klubb som har ett bra år, sedan en massa dåliga år.

Häcken har varit starka ett tag, men de behöver en ny Majeed för att vara farliga i år.

Kalmar är svårtippade. Ibland är de starka, ibland inte. 

MFF var starka förra året, men utan Ranégie, Figueiredo och Durmaz kan det bli svårt att få till det. Jag säger inte att Rantie, Ponne och Hamad kan leverera, men de grabbar som blev sålda var oerhört rutinerade.
    Och Rikard längtar hem till AIK! Jag tippar nog ändå på en europaplacering om de håller sin kontinuitet.

Mjällby gjorde inte mycket förra året, kommer nog inte att göra mycket i år heller. 

Norrköping känns som ett osäkert kort. De hade sina stunder förra året och lyckades bannemig ta sig högt i tabellen. Men det kan ha varit en tillfällighet med.

Syrianska är en bottenklubb. De kommer att slåss om att slippa kval i år. 

Åtvidaberg brukar vara hemmastarka, men vad mer?  

Öster brukar ha sina sejourer i Allsvenskan, det är upp till bevis i år.
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Emelie 1987

Några ord har tydligen uteblivit i texten: 

Stiller, Hysén och Sobralense ska man kanske vara på sin vakt med

Jag säger inte att Rantie, Ponne och Hamad inte kan leverera

• Trailer trash TT

Så du menar att vi som är AIK,are är rasister. AIK  supportrar stöttar sitt lag och kommer alltid göra. Skriv inte massa skit som du inte vet något om.

Manyok
  • Emelie 1987

Självklart är vi inga rasister. Att det förekommer några med rasistiska åsikter skapar inte automatiskt hundratusentals rasister.

• Emelie 1987
    Trailer trash TT skrev 2013-05-02 16:57:40 följande:
    Så jävla sorgligt
    Ja, det är verkligen jättehemskt. Kan bara föreställa mig vad hans fru går igenom just nu. 
  • dunderfredrik

Var rankningen personlig önskan eller tro om sportsliga chanser?
    För jag har svårt att tro att det är pga att Stockholm stadion har hakkors skulle göra att Djurgården sluta 12 eller AIK nerflyttningsplats för otrevliga fans.?

• Emelie 1987

Det är nog personlig önskan i det här fallet, för jag har riktigt svårt att se Gefle ens i övre halvan av tabellen om jag ska vara ärlig. Dessutom har hon helt glömt bort Kalmar FF. 
    Och AIK på kvalplats... det är sådant som de där experterna brukar dra till med under försäsongen. 

• Emelie 1987

Skillnaden är ju dock att experterna baserar sina tabeller på någon form av nivå i laget och inte hur fansen påstås bete sig.

Svar på tråden Tippa Allsvenskan