Tippa Allsvenskan
Ja nu när min son spelar i en av sveriges bästa lag i Allsvenskan så har jag börjat kollat på denna liga. Snart så börjar det och varför inte ranka sina personliga favoriter till Guldet?
1 Gefle IF- Bäst försvar och en klok tränare, där alla supportar stötar laget! alltid roligt att kolla på Gefle och nu är det deras tur att vinna.
2- Elfsborg- De vann ju guldet förra året och tar andraplatsen.
3.Helsingborg IF- Trevlig stad med bra och rolig fotboll. I mitt tyckte den roligaste fotbollen och en häftig arena. Kul!
4. If Brommapojkarna- Unga pojkar mix med lite äldre blir jättebra. Kommer vara underskattade då alla tycker att de är småpojkar men de lär ryta till och vinna många matcher. BÄsta supportarna helt klart! Fin arena också!
5. Mjällby Aif , helt klart en av mina favoriter men jättetrevliga supportarar som aldrig beter sig dumt och hejar med sin flaggor. Jätteduktig tränare också! Ogillar dock att Jimmie Åkesson hejar på laget, lite trist att han förstör så mycket för denna kommun. Bra spelare också! asp eller vad nu målvakten heter är bäst i serien!
6. Ifk Göteborg, kommer ihåg lite när de vann på 80-talet och var helt fantastiska. Glenn Hýsen generation som spelar idag är duktiga, fin arena med lite kaxig och otrevlig tränare.
7.. Malmö, farligt anfall och friskt lag men en trevlig tränare och en jättecool arena. Supportrarna är lite otrevliga dock och sänker stämningen med deras omogna språk då och då
8 . Bk häcken. Klok tränare och gjorde ju en jättegrym säsong förra året! ARenan är dock lite sliten och ofräsch!
9. Syrianska FC. Det lag som alla invandrare håller på och de kommer att få dansa samba ofta denna säsong. Roliga supportar och mysig arena. Har de bästa supportarna i Allsvenskan.
10. Ifk Norrköping! Okej lag som gör en medelmåttig säsong. Trevlig tränare och fin arena.
11. Halmstad bk spelar bäst fotboll men det kan gå lite tokigt. Bästa arenan som ligger så mysigt. Anfallet är av högsta klass
12. Djurgården. Otrevliga människor runt den klubben och dåliga supportar som inte kan bete sig, skriker för mycket. Har nazistkors på arenan också.
13. Öster IF. nykomlingar som spelar tråkig fotboll men har en cool arena. Jättebra försvarspel.
14. Aik. Rasister och världens otrevligaste supportar. Borde egentligen inte får spela i Allsvenska. Stöttar inte laget och förstör för alla. Har en ny arena som kan bli cool.
15. Åtvidaberg. All me de är dåliga. Nobbade min son och det gjorde de fel. dom kommer att få betala för det