• EnMänniska

Frysa in hemgjord barnmat i fryspåsar?

Som rubriken lyder, kan man det?

Tänker på att alla burkar tar sån jädra plats.  Jag vill laga mkt på en ggn. 

• Svar på tråden Frysa in hemgjord barnmat i fryspåsar?
  • Ginger

Jadå de kan man :) jag brukar frysa in soppa i påsar tillexempel, går fint! :)

• EnMänniska
    LinneaJosie skrev 2013-03-04 11:35:13 följande:
    Why not? Tar ju betydligt mindre plats i frysen :)
    de va de jag tänkte, och vi fryser ju in vår egna mat i fryspåsar. 

• EnMänniska
    Ginger skrev 2013-03-04 11:36:28 följande:
    Jadå de kan man :) jag brukar frysa in soppa i påsar tillexempel, går fint! :)
    Åh va bra då kan jag laga massor med mat utan att bekymmra mig om plats i frysen och veta att sonen får bra mat =)
  • Linnea H

Ett tips om man vill göra portioner: ställ muffinsformar på en plåt eller bricka, pytsa i maten, ställ in brickan i frysen. När det är fryst, ta ut  och lägg ner alla formarna i en fryspåse istället och in i frysen igen. Sen är det lätt att ta ut en eller flera till lagom stor portion.

• EnMänniska
    Linnea H skrev 2013-03-04 14:17:08 följande:
    Ett tips om man vill göra portioner: ställ muffinsformar på en plåt eller bricka, pytsa i maten, ställ in brickan i frysen. När det är fryst, ta ut  och lägg ner alla formarna i en fryspåse istället och in i frysen igen. Sen är det lätt att ta ut en eller flera till lagom stor portion.
    de är med smart, dock har jag nu köpt 1 liter påsar, just för portioner, tänkte ha i ca en portion (mäter med burk) Sen knyta påsen och platta till den, då man sen tar ut den så tinar den relativt fort, så man kan ta ut maten och sedan ner i tallrick för mickro/eller kastrull.

Men ska absolut ta nytta av ditt tips med =) 
Svar på tråden Frysa in hemgjord barnmat i fryspåsar?