Inlägg från: prickigkatt |Visa alla inlägg
  • prickigkatt

lchf- mars!

Hej!

Jag och min man började nu vid månadsskiftet.

Hur strikt tänkte du köra?    

• prickigkatt

Jag kommer inte ihåg exakt vad jag vägde när vi började, men jag vägde mig i morse. Minst 9kg ska bort!

Tänkte köra rätt strikt.. Men jag vet inte om ja kommer räkna kcal. Tänker ni göra det?

Även börjat med att träna hemma och ta mer promenader för att få bort in degiga gravidmage. 

• prickigkatt

Vaknade upp med huvudvärk men det böörjar ordna upp sig.

Frukost: Drack en gröndrink och åt två ägg 

Lunch: kycklinggryta från igår med en klick matlagningsyoghurt.

Middag: Varmrökt lax med gräddkokt broccoli

Mellanmål blir nog några skinkrullar efter dagens promenad.        

• prickigkatt

Jag fick barn för två månader så jag tränar inte superhårt. Fick Olga Rönnbergs nya träningsbok för mammor så det har jag börjat med. De första två-fyra veckorna är det övningar varannan dag och promenad varannan. Kör övningarna hemma och de tar ca 45min med uppvärmning och strech inräknat. Idag blev det lite mer en timmes promenad med vagnen, med en del backar. Skulle gissa på att det ca var 5km.
    Har bott i denna byn sen 2007, men det är först nu man upptäcker den på riktigt! 

• prickigkatt

Ni som tänker att ni ska gå ner till att börja med (och sen antagligen fortsätta när ni nått er målvikt) hur har ni kommit fram till vilken som är er målvikt?

Om jag kollar på BMI så ligger jag på strax över 27 nu. Om jag går ner 9kg så kommer jag landa precis under 25. Dock var jag hos företagshälsovården för något år sen och då räknade de inte med BMI. de tog längd, vikt och mätte skelettet på 2 ställen och knappade in allt och då var jag helt plötsligt normal... Visst jag väger kanske 5kg mer nu, men ändå. Jag funderar på att BMI kanske inte är rätt att sätta upp målvikten efter.  

• prickigkatt

Idag blev det följande:

Frukost:Gröndrink och två ägg

Lunch: Varmrökt lax med gräddkokt broccoli

Middag: Kycklingryta med gröncurry

Mellanmål: Gröndrink och lite valnötter

Träning: 1h promenad och 45min mammaträning          

Svar på tråden lchf- mars!