• Anonym (hopplöst)

Trött på dessa flagnor i hårbottnen! Känns ofräsht! Se bild, varning för känsliga

Detta börjar bli ett både pinsamt och jobbigt problem...

Jag hade vanligt mjäll i hårbottnen innan till och från, aldrig haft problem med mjäll i hårbottnen förr... men kommit det senaste året/åren...

Jag är 25 år ... och även nu gravid sedan några månader...

Mina värden är kollade, och allting ligger jättebra.

Jag tvättar håret med mjällshampoo, Apoliva... men det hjälper ju inte ! =(

Kör även inpackning lite då och då, håret blir alltid jättebra och fint efteråt.
    Jag använder inga stylingpreparat, låter det självtorkas efter varje tvätt..

Men när jag borstar håret, det är inte såhär varje dag, men ibland är det värre! Vet inte vad det beror på?? Det är inget vanligt mjäll längre, utan feta hudflagnor som lossnar från hårbottnen när jag borstar håret =( Man kan liksom riva bort flagnorna från hårbottnen.
    Det känns så ofräsht !

Det kliar inte..

La in en bild, om någon vet vad det kan vara för något.  

• Svar på tråden Trött på dessa flagnor i hårbottnen! Känns ofräsht! Se bild, varning för känsliga
  • Fia 28

Psoriasis? Har du några andra hudproblem eller är det bara hårbottnen?

• Anonym (hopplöst)
    Fia 28 skrev 2013-03-04 14:49:37 följande:
    Psoriasis? Har du några andra hudproblem eller är det bara hårbottnen?
    Bara hårbottnen... =( Aldrig haft något problem med min hårbottnen förr, nånsin!
    Vad beror detta på, fattar ingenting! Vet inte vad jag ska göra.... Rynkar på näsan
  • Pastell1983

Man kan ha psoriasis enbart i hårbotten. Men jag vet inte.....

• Fia 28

Pappa har psoriasis och fick sådär stora hudflagor innan han fick medicin, men han hade även problem på andra ställen.

Graviditet kan ju ställa till men en hel del, men det började alltså innan dess?
    Kanske du kunde testa ett annat schampo. Jag hade en period problem med klåda i hårbotten som försvann när jag bytte schampo.

• soetnoet

Då hjälper inte mjällschampoo (inte på mig iaf), men daktacort hjälper. Har i ansiktet och hårbotten, salvan tar bort det på sisådär 3 dagar. Salvan kan vara jobbig att ha i hårbotten, det ser väldigt fett ut och är lite svårt att tvätta bort. Men totalt värt det.

• Dizzi

Jag hade exakt samma när jag hade långt hår, flera år höll det på. Hittade en jättebra frisör som tipsade om ett speciellt schampo för känslig hårbotten, Davines purifying schampoo, och det hjälpte faktiskt. Men det som hjälpte allra mest var när jag klippte håret kort, den tunga, instängda känslan försvann och det uppskattades av hårbotten...

• Anonym (hopplöst)
    Fia 28 skrev 2013-03-04 14:54:07 följande:
    Pappa har psoriasis och fick sådär stora hudflagor innan han fick medicin, men han hade även problem på andra ställen.

Graviditet kan ju ställa till men en hel del, men det började alltså innan dess?
    Kanske du kunde testa ett annat schampo. Jag hade en period problem med klåda i hårbotten som försvann när jag bytte schampo.
    Tycker det har blivit värre sedan jag blev gravid... Var bättre innan i hårbottnen när jag inte var gravid.

Tar ju folsyratabletter vilket ökar cellbildningen så det kanske oxå bidrar till ökad cellbildning i hårbottnen vad vet jag..

Får dra till Apoteket och se om det finns fler shampoo... Känns skittrist att ha detta som problem, blir knutor i håret med! =(  
  • Josse112

Använder du balsam? Om du inte gör det så kan det vara en anledning till att du får mjäll. Det var en frisör på TV som sade det en gång Glad

Svar på tråden Trött på dessa flagnor i hårbottnen! Känns ofräsht! Se bild, varning för känsliga