• Anonym (mango)

Pco, ägglossningstester. När kommer mensen?

Genom åren har jag testat med ägglossningstest, men inte fått utslag.. förutom när jag haft riktiga symtom som svullen mage, ont i ryggslut osv. I höstas fick jag veta att jag har PCO och att ägglossningstest inte alltid stämmer för PCO-kvinnor. Fick rekommenderat att gå ner några kilo. Sagt och gjort - jag gick ner 6 kilo och slutade med äl-tester. Får ändå inget utslag på dom.  Nu fick jag äl-känslor i januari. Precis två veckor senare kom mensen.. Misstänkt äl på dag 44. Inga äl-tester togs då.  Idag är jag på dag 44 igen. Ingen mens. Men uppsvullen mage och ont i ryggslut. Tänkte att jag för skojs skull skulle ta ett äl-test.. Och mycket riktigt.. Då streck, varav det andra strecket är mycket starkare än kontrollstrecket. Kan det vara ägglossning?  Nu undrar jag - om det nu INTE skulle vara ägglossning, utan att ägget försöker släppa (men lyckas inte).. kommer min mens om två veckor i alla fall?     

• Svar på tråden Pco, ägglossningstester. När kommer mensen?
  • Pimpinellan

De gånger jag inte haft äl trots äl-symtom har mensen dröjt länge. Som mest 5 veckor efter vad jag trodde var äl! En gång kom en äkta äl -dag 33- när jag förväntade mig mens och att den var äkta bevisades av mensen 2 veckor senare. När jag haft äl kommer ju mensen 14 dar senare så då vet man att det var äl. Bara vänta och se,det är visserligen ovanligt med äl efter 40 dar,men det händer ju bevisligen.

Svar på tråden Pco, ägglossningstester. När kommer mensen?