• JoakimV

Min 16 åriga dotter har träffat 9 år äldre pojkvän!

Hej!

För ett tag sedan kom min dotter och berättade att hon träffat en pojkvän, vad kul tänkte jag.
    Jag blev nyfiken och frågade vem han var, men hon har inte velat prata om honom så mycket.
    Hon har sovit borta varje helg när hon är hemma hos mig under några veckor, vet inte hur hon gör när hon är hos sin mamma.
    På vardagarna får hon sova hemma, bland annat för att jag bara träffar henne varannan vecka och att hon ska sköta skolan.
    I fredags när jag kom hem från jobbet stog hon och gjorde sig så fin framför spegeln, jag hade hoppats att hon skulle hålla sig hemma så vi kunde få i alla fall en helg kväll tillsammans.
    Då föreslog jag att hennes pojkvän kunde komma hit och äta så jag fick träffa honom, då sa hon att hon skulle iväg på någon fest med några kompisar. 
    Jaha, skäms hon så mycket över sin pappa att hon inte vill visa upp sin pojkvän tänkte jag.
    Nu i lördags så åkte jag för att hämta min dotter från sin fotbollsträning utan att hon visste att jag skulle det, när jag satt ute och väntade i bilen ett tag så kommer hennes kompisar ut, jag frågar en av tjejerna om Molly är på gång.
    Tillslut så kommer hon ut hand i hand med en kille, de stannar vid en bil och kysser varandra innan de åker iväg.

Min dotters pojkvän är tydligen hennes tränare, en 25 årig kille!!

Jag blev chockad, jag tycker det är en stor ålderskillnad i hennes ålder. Vad är det för fel på killarna i hennes ålder tänker jag. Hur känner ni??

Jag vill min dotters bästa och vill att ingenting ska hända henne. Det lilla jag träffat killen är på min dotters matcher så jag vet egentligen ingenting om honom.

Finns det några andra föräldrar här som har döttrar med äldre pojkvänner? Hur var eran reaktion när ni fick veta och hur tog ni det på för vis?

Tack. / Joakim

• Svar på tråden Min 16 åriga dotter har träffat 9 år äldre pojkvän!
  • Jättekul

Inte ok. Frågade just min 28-åriga son och hans 25-åriga kompis om det är ok att vara tillsammans med en 16-åring.

De ansåg att det inte står riktigt till i skallen hos de som är 25 och är ihop med en 16-åring.

Sry TS men jag håller med dem. 

• jashrinah

jag hade själv en 25 årig kille när jag var 16 , han var underbar på alla sätt och vis ,hade ett bra jobb och höll inte på med en massa skit som de jämnåriga killarna :) 

• Meland

Skulle ALDRIG gå med på det!! Kanske om hon själv hade varit äldre typ minst 18 och han då 9 år äldre, men inte nu när hon är 16.. Jag själv är 8 år yngre än min sambo, men jag var 23 och han 31 när vi blev ihop för 7 år sedan.

• Jättekul

Nej det är inte ok. Det finns lagar som säger att om en person under 18 år som blir förförd av "närstående" säg mammas pojkvän, eller lärare eller kanske t o m tränare kan få fängelse. Det anses att de missleds därför att de är unga.

Jag hade aldrig accepterat att min 16-åriga dotter var tillsammans med sin 25-åriga tränare. jag hade ansett att han förförde henne pga att hon var lättledd. En 25-åring är så mycket mognare än en 16-årig tjej.

Har du någon stil och klass TS vilket du verkar ha så sätt med foten. Det är väl inget WT-område ni bor? 

• Petite Chérie

Jag blev tillsammans med min kille när jag var 17 och han var 31.. Det är inget fel på honom för det.

Just because i'm smiling, doesn't mean I don't want to hit you in the face.
  • Jättekul
    Meland skrev 2013-03-04 22:14:12 följande:
    Skulle ALDRIG gå med på det!! Kanske om hon själv hade varit äldre typ minst 18 och han då 9 år äldre, men inte nu när hon är 16.. Jag själv är 8 år yngre än min sambo, men jag var 23 och han 31 när vi blev ihop för 7 år sedan.
  • mrsStatham

Tja, det är nog ganska enkelt. 
    Blir en 25 åring tillsammans med en tjej i gymnasiet slipper han tjat om förlovning, framtidsplaner, allvarliga känslosnack, en bebisfebrig flickvän etc etc.
    När man är 25 är man mycket förnuftigare, man är inte lika spontan, man har ambitioner som sträcker sig lite längre än nästa helg. Man är helt enkelt mycket tråkigare som 25åring.

Varför man inte blir tillsammans med en kille i samma ålder som en själv? 
    För att en 25åring är stabil, han har säkert körkort, han har förhoppningsvis flyttat hemifrån, han har ett jobb, han bjuder säkerligen på allt, han har livserfarenhet. En kille i samma ålder är tråkig, omogen osv.
    En äldre kille är helt enkelt mer spännande. 

Och hey, hur gammal är den här 25åringen i huvudet egentligen? Det är ganska många år som skiljer mig och mannen (Jag hade precis fyllt 19 när vi träffades dock) men båda håller med om att det är ganska jämnt mellan oss när det kommer till den mentala åldern.

Bara två saker är oändliga
  • Lena

Det är det okej speciellt eftersom han är hennes tränare. Jag hade låtit henne välja killen eller klubben.

• JoakimV
    Jättekul skrev 2013-03-04 22:16:05 följande:
    Nej det är inte ok. Det finns lagar som säger att om en person under 18 år som blir förförd av "närstående" säg mammas pojkvän, eller lärare eller kanske t o m tränare kan få fängelse. Det anses att de missleds därför att de är unga.

Jag hade aldrig accepterat att min 16-åriga dotter var tillsammans med sin 25-åriga tränare. jag hade ansett att han förförde henne pga att hon var lättledd. En 25-åring är så mycket mognare än en 16-årig tjej.

Har du någon stil och klass TS vilket du verkar ha så sätt med foten. Det är väl inget WT-område ni bor? 
    Vi bor i Bromma, min dotter är en klok tjej, hon skulle aldrig göra något som hon inte hade velat.
    Men hon vill inte berätta någonting för mig nuförtiden. Hade känns bättre om hon kunde var mer öppen och berättat lite. Som jag sa så tycker jag att det är för stor ålderskillnad men samtidigt kan jag ju inte bestämma över  Mollys känslor. Skit knepig situation. 
  • Jättekul
    JoakimV skrev 2013-03-04 22:35:10 följande:
    Vi bor i Bromma, min dotter är en klok tjej, hon skulle aldrig göra något som hon inte hade velat.
    Men hon vill inte berätta någonting för mig nuförtiden. Hade känns bättre om hon kunde var mer öppen och berättat lite. Som jag sa så tycker jag att det är för stor ålderskillnad men samtidigt kan jag ju inte bestämma över  Mollys känslor. Skit knepig situation. 
    Vi bor i stan. Du såg vad jag skrev om vad min son och hans kompis tyckte. Det finns också en lag som tyder att en "närstående person" dvs tränare kan påverka (i det här fallet din dotter som är under 18 år) din dotter. Då hon är i någon slags beroendeställning till honom. Det  är  i lag förbjudet att i sådana fall inleda sexuell kontakt då det kan anses att hon är i någon slags beroendeställning till honom. Fast hon har rätt att ha sex finns det lagar som inte ser det så. T ex i detta fall.

Inte ok TS. 
Svar på tråden Min 16 åriga dotter har träffat 9 år äldre pojkvän!