Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Varför föda naturligt?

visst forutom att kejsarsnitt inte ens ar bra for barnet, darfor ska man inte gora det om det inte ar nodvandigt..foda naturligt ar det basta for bade mamman och barnet och det gors over hela valrden dagligen

• ummabdilleh
    JAG är BÄST skrev 2013-03-05 16:19:12 följande:

Men där har du ju fel!!!!
    Det är INTE alltid det bästa för mamman eller för barnet att födas naturligt. 

jag skrev ocksa om du laste att i nodfall ar det bra med kejsarsnitt, varfor gora det om det inte behovs?? det ar egoistiskt, samma sak som alla kvinnor som sager jag tanker inte amma for jag vill inte fa hangbrost..vems basta tanker man pa da, barnets elller sitt egna??
  • ummabdilleh
    JAG är BÄST skrev 2013-03-05 16:27:20 följande:

Jag är myndig å kan ta mina egna beslut,,,vill jag inte amma så kan ingen tvinga mig amma å jag skulle skita högaktningsfullt i vad andra tycker,,, det handlar inte om lathet, egoism utan en KÄNSLA jag har och den kan INGEN annan än jag känna!!!

Som jag skrev de FLESTA väljer att föda vaginalt så varför inte ge det FÅTAL som vill ha KS det??
    Det är en struntsumma det handlar om i slutänadn ändå.   
    precis som jag sa...da tillhor du de som ar egoister och tanker pa sitt basta inte barnets, for du valjer att inte amma trots att det ar det basta for barnet, om man kan..
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-03-06 09:41:40 följande:

MeVart finner du uppgifter som styrker att det inte är bättre för barnet att födas naturligt. Det finns mycket som tyder på att snitt inte är bra. Men vill du leva i en låtsasvärld och blunda för verkligheten så tycker jag du skall göra det...

bra skrivet
  • ummabdilleh
    Minnie7 skrev 2013-03-06 08:42:17 följande:
    Ummandilleh- vänd på det istället. Kanske INTE är egoist just för att man vill vara den bästa mamman man kan? Om det skulle vara pga att inte amma eller att föda med kejsarsnitt så vadå?
    det ar bevisat att det basta for barnet ar mammans mjolk, alla kan inte amma och det kan man inte hjalpa men att bestamma sig att jag ska inte ar fortforande egoistiskt..da tanker man pa sitt basta inte barnets, bara for nan ammar betyder inte att man ar en battre mamma generellt i allt annat an nan som inte ammar, men alla mammor som vill vara bra borde val gora sitt basta i allt som ar bra for sitt barn?
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-03-06 09:54:41 följande:
    TS har inga belägg för det hon slänger ur sig... Hon tror sig veta saker hon inte har en aning om! Givetvis är en vagnial förlossning det bästa. Det är fantastiskt att vi har duktiga läkare som kan utföra kejsarsnitt OM något går fel men det bästa för mor och barn om förlossningen är koplikationsfri ÄR vaginal förlossning.
    exakt
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-03-06 11:16:55 följande:
    Att amning inte är det bästa för bebisar säger bara egoistiska människor som inte vill amma. Man är för lat och beväm... Curlad genom livet och orkar inte göra sig till besvär ens för sitt nyfödda barn. Det finns inte en studie, inte en läkare som säger att amning inte är det bästa. Via modersmjölken får barnet i sig antikroppar som skyddar mot både sjukdomar och allergier. Kan man inte amma så sitter man inte och påstår att ersättning är bättre det är bara bortskämda latmaskar som inte vill anstränga sig som hittar på sånt strunt... Pinsamt!

exakt!! tyvarr finns det alltid de ignorranta som pastar motsatta..de lever i sin egna fantasivarld
Svar på tråden Varför föda naturligt?