• Blåiris

    Vagn till 1 1/2 åring??? Tips o råd!

    Har börjat sondera terrängen när det gäller vagn- vilken djungel! Kommer förhoppningsvis hem med en 1 1/2 åring. Är det någon som har tips på någon bra och smidig vagn? Hur har ni andra resonerat när ni valde vagn? Har tänkt oss att den ska vara bakåtvänd och kunna fälla helt till liggläge. Behöver tips o råd!

  • Svar på tråden Vagn till 1 1/2 åring??? Tips o råd!
  • Annsofie82

    Vi har en emmaljunga scooter s. Är helnöjd med den. Ganska så plant liggläge. Suflett och fotsack. Dock är den framåtvänd. Vill du ha barnet mot dig får du nog köpa större modell...

  • Tjillevippen

    Vi köpte oss precis en Brio Go, inför kommande adoption. Smidig, lätt, vändbar. Den har en ergonomisk sits och har inte ett plant liggläge. Men min 2,5-åring sov gott i den i 3 h igår, så helt plant liggläge verkar inte behövas alls.

  • Qermit

    En babyjogger versa. Fantastisk vagn på alla sätt! Vår son är 1,5 år och kommer kunna ha den länge till.

  • Chanel no 5

    Med tanke på att den ska vara bakåtvänd skulle jag ta en Emmaljunga Cerox (den där man kan ändra styret om den ska vara framåt eller bakåt). Jättebra vagn lätt att välja om barnet ex på Skansen vill sitta framåt eller får solen i ögonen kan banet sitta framåt en liten stund.

  • Lejonmorsan

    Hej! Min kompis har en babytravel Milano som hon här mycket nöjd med. Den går att ha både framåt- och bakåtvänd och har fullt liggläge. Den är lätt att vika ihop och ta med. Nackdelarna är att den saknar fotstöd och att den är så lätt att om man packar fel så finns risk att den kan välta. :)

  • Blåiris

    Åh vilka bra tips! Har spanat in Brio Go lite- men upplever du inte den lite bred Tjillevippen? Babyjoggern verkar ju väldigt smidig.... Ska googla runt på dom andra

  • Jezziie

    Jag har köpt en babyjogger city elite till min son och han är 1,5. Tar väldigt lite plats ihopfälld. Tyvärr kan man bara ha han framåtvänd, men då min son gillar att titta mycket när han åker vagn så är han nöjd att sitta så.

  • Tjillevippen

    Nej, jag upplever den faktiskt inte alls bred. Jag var lite orolig för det. Vi har en Brio Spin också, som vi hade redan innan vi köpte den här. Det var sonens sulky efter hans "stora" vagn (Emmaljunga City Cross). Jag har gillat vår Brio Spin, men hela tiden saknat att ha sonen vänd mot oss. Nu när vi har båda hemma så använder jag endast vår Brio Go, fast jag har en smalare att välja på. Visst är den snäppet större än den andra, men den är verkligen inte tung, den är lättsvängd och har en skönt ergonomiskt handtag och jag ångrar sååå att vi inte köpte en sådan här som första vagn eftersom vi då inte ens hade behövt byta till sulky. Jag låter lite väl frälst kanske , men den här gånger är jag riktigt nöjd med vagnköpet.

Svar på tråden Vagn till 1 1/2 åring??? Tips o råd!