Inlägg från: Tjillevippen |Visa alla inlägg
  • Tjillevippen

Vagn till 1 1/2 åring??? Tips o råd!

Vi köpte oss precis en Brio Go, inför kommande adoption. Smidig, lätt, vändbar. Den har en ergonomisk sits och har inte ett plant liggläge. Men min 2,5-åring sov gott i den i 3 h igår, så helt plant liggläge verkar inte behövas alls.

• Tjillevippen

Nej, jag upplever den faktiskt inte alls bred. Jag var lite orolig för det. Vi har en Brio Spin också, som vi hade redan innan vi köpte den här. Det var sonens sulky efter hans "stora" vagn (Emmaljunga City Cross). Jag har gillat vår Brio Spin, men hela tiden saknat att ha sonen vänd mot oss. Nu när vi har båda hemma så använder jag endast vår Brio Go, fast jag har en smalare att välja på. Visst är den snäppet större än den andra, men den är verkligen inte tung, den är lättsvängd och har en skönt ergonomiskt handtag och jag ångrar sååå att vi inte köpte en sådan här som första vagn eftersom vi då inte ens hade behövt byta till sulky. Jag låter lite väl frälst kanske , men den här gånger är jag riktigt nöjd med vagnköpet.

• Tjillevippen

Ja, det gör du rätt i!

Läste på din sida att ni väntar barn från Sydkorea. Spännande! Hur lång tid beräknas det i dagsläget ta till BB och sedan mellan BB och resa? Vi väntar för fullt vi med, med handlingarna i Etiopien. Vi skickade iväg handlingarna i november och har runt ett halvår kvar innan ett BB kan tänkas komma, om tiderna håller. Sen är det ett par månader mellan BB och resa. Men det är förutsatt att inget strular på vägen såklart.

Lycka till med både vagnköp och adoption!

Svar på tråden Vagn till 1 1/2 åring??? Tips o råd!