• Anonym (orolig)

vet inte längre vem som är pappan. Har panik

Är gravid i v 25 + . Har varit super glad sedan första dagen men nu har det grusats totalt. Var helt säker på vem som var pappan från början men nu är jag jäte osäker.
    Den jag tror är pappan använde jag inte skydd med och jag tror om jag minns rätt att vi hade sex kring min ägglossning. Den andra använde jag kondom med och är inte helt hundra på när jag var med. Den killen jag tror är pappan är jätte glad och ser fram emot det. Den andra vill jag aboslut inte att det ska vara. Han är ingen jag vill ha barn med och därför var jag noga med kondom. Jag tror inte att kondomen sprack eller så.
    Nu till mitt dilemma.
    Som sagt så var jag helt säker på att pappan är den som jag var oskyddad med tills jag gjorde 3d ultraljud. Barnet har väldigt runt huvud, det har inte denna man, plus en rätt bred näsa, det har han inte heller. Jag minns inte i detalj hur den andra killen såg ut som jag skyddade mig med mer än att han är mulatt och har en potatis näsa. Vad sjutton gör jag nu? Har ingen kontakt med han jag använde kondom med. Den andra killen har jag kontakt med men ingen förhållande med.

• Svar på tråden vet inte längre vem som är pappan. Har panik
  • Anonym (orolig)

någon alls??

• Anonym (Wildrat)

Är du osäker så gör DNA-test när ungen är född. Utseendet på en grynig ultraljudsbild är inget att gå efter. Du vet väl att bebisar ser annorlunda ut än vuxna? Att direkt jämföra saker som huvudform är inte tillförlitligt.

Du behöver iaf gå till soc när barnet är född för att tala om vem som är pappa. Säg att du inte vet men tror att det är den du vill ska vara pappa. Sen kollar de upp det hela och då vet du med 100% vem som ska betala för barnet.  

• Anonym

Om den ena pappan är mulatt så kommer du med säkerhet märka om han är pappan. Annars får du göra dna test. Men hoppas att det är den pappan som du vill att det ska vara. Lycka till!

• Anonym (orolig)

Men hur stor risk är det egentligen att det är han jag skyddat mig med som är pappan?

Tycker egentligen också att jag borde reaat när jag fick veta att jag var gravid om jag trorr då att det var han som var pappan. Problemet är ju att jag inte kan komma ihåg när vi hade sex hur mycket jag än försöker. Hade jag haft en misstanke när jag testade plus att det var han som var pappan hade jag inte behållit barnet. Varför kommer misstanken nu? rädsla ?? 

• Anonym

Men kan det här vara sant? Låter misstänkt likt en komedi, var det Nakna pistolen? När det plötsligt kommer ut en svart bebis vid förlossningen...?

Men om det är sant tror jag inte att TS behöver oroa sig, hur fan skulle man kunna avgöra sådana saker vid ett ultraljud.

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2013-03-05 12:51:21 följande:

Men kan det här vara sant? Låter misstänkt likt en komedi, var det Nakna pistolen? När det plötsligt kommer ut en svart bebis vid förlossningen...?

Men om det är sant tror jag inte att TS behöver oroa sig, hur fan skulle man kunna avgöra sådana saker vid ett ultraljud.

ja det är sant tyvärr. Det är ett 3D utraljud jag har gjort. Innan dess har jag inte varit orolig just för att det har använts kondom. Men nu kanjag inte sluta tänka på det
  • Anonym

Jag fick barn för snart 9 år sedan. Då fanns inte de moderna 3D ultraljuden utan bara de där gryniga. På bilden, hur dålig den än är, kan vi ändå se att bebisen har precis makens fötter. Samma form, knubbiga breda. Det stämde också när bebisen föddes.

Så jag hade inte alls räknat bort ultraljudsbilden. Tyvärr. Hoppas det löser sig.

• Anonym

Jag tror du kan utgå från att den du hade oskyddat samlag med är den som är pappan. Känns mest troligt även om det i praktiken inte är helt omöjligt att den andra kan vara det. Gick kondomen sönder?

Jag tror dock inte du kan gå utefter en ultraljudsbild....

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2013-03-05 13:08:44 följande:
    Jag tror du kan utgå från att den du hade oskyddat samlag med är den som är pappan. Känns mest troligt även om det i praktiken inte är helt omöjligt att den andra kan vara det. Gick kondomen sönder?

Jag tror dock inte du kan gå utefter en ultraljudsbild....
    nej jag tror inte kondomen gick sönder. Inte vad jag vet. Och hade den gjort det så att killen hade sett det så hade han med all säkerhet sagt det. Kan ju såklart inte vara helt 100 % säker men är väl 95% säker i alla fall
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2013-03-05 13:05:36 följande:
    Jag fick barn för snart 9 år sedan. Då fanns inte de moderna 3D ultraljuden utan bara de där gryniga. På bilden, hur dålig den än är, kan vi ändå se att bebisen har precis makens fötter. Samma form, knubbiga breda. Det stämde också när bebisen föddes.

Så jag hade inte alls räknat bort ultraljudsbilden. Tyvärr. Hoppas det löser sig.

Du menar att det verkar mest troligt att det är han jag skyddade mig med som är pappan då?
    Vet ju inte heller exakt när jag hade sex med honom mer än i slutet av augusti, kommer inte ihåg om vi var med varandra efter det, hade jag bara kommit ihåg det hade det inte varit några problem. Blev gravid i slutet av september.  
Svar på tråden vet inte längre vem som är pappan. Har panik