• scaras

Tips på "kvällsfika" när man försker hålla slanka linjen?

Tjo!

Försöker hålla igen lite på maten, har tyvärr gått upp några kilon på sistone, dock ingen riktig bantning än.

Går ju bra för det mesta men blir jobbigt när man kommer fram till kvällen.. äter middag tidigt, ca 17.00 för annars protesterar dottern.. men sen då, man hinner ju bli hungrig innan läggdags.
    Behöver tips på bra "kvällsfika", känns som att mackor varenda kväll inte är nån bra lösning tyvärr, även om det är enkelt. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Tips på "kvällsfika" när man försker hålla slanka linjen?
  • Duckan

Kvarg med nötter, finn crisp med kalkon, lättyoghurt med nötter, keso och rivet päron

• SuzR

Vi äter också runt den tiden men behöver sällan äta mer efter det. Ät långsamt, drick mycket vatten och fyll på med god sallad med tex avokado i, det mättar. Nötter är ju annars bra.

• hannis

En stor kopp te. Två knäckemackor med skinka, keso och mycket grönsaker. Mättande och kaloriksnålt.

• Frontline

Äter lätt middag klockan 17.30 på jobbet sen kan det bli en frukt vid 21 rasten jobbar till 00.15, äter inget mer fören vid 10 tiden på morgonen sen och klarar mig utmärkt på det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Vinterankan

Den bästa kvällsfikan är att inte ha någon, det är en vanesak. Men om du absolut måste så kan du ju äta morötter kanske. Billigt och tar lite tid att äta.

• Elin 885

vi äter middag vid 18 (har inga barn) och jag brukar som efterätt sitta och pilla med någon frukt som tar lång tid att skala och äta apelsin t ex, eller något päron som jag skalar och skär i bitar och lägger i en skål. båda de frukterna innehåller mycket vatten. brukar även dricka en kopp koffeinfritt te till det så blir man varm och go i magen =).

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    SuzR skrev 2013-03-05 13:04:19 följande:
    Vi äter också runt den tiden men behöver sällan äta mer efter det. Ät långsamt, drick mycket vatten och fyll på med god sallad med tex avokado i, det mättar. Nötter är ju annars bra.
    17:00 är väldigt tidigt att äta middag så då behöver man något litet senare på kvällen också.
    när jag låg på sjukhus fick vi middag kl. 17 och sen kvällsfika kl. 20 och det var tur för jag var hungrig då.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Tesselajnen

Te med knäcke och tex lite rökt skinka eller kalkon som pålägg är ett bra alternativ tycker jag när det är efter middagen och man behöver lite påfyllning.

Kilo för kilo ska bort! ~ fran100till60.blogspot.se/ ~
  • Duckan

En fråga om knäckebröd. Till mig har det sagts att det inte är bra alls om följer GI, men samtidigt läser man överallt att knäcke är okej. Nån som vet vad som gäller?

• SuzR

Nja alltså jag är nog lite anti middag OCH kvällsfika. En frukt på sin höjd. Jag tycker man borde hålla sig mätt från 17 och framåt. Man får väl se till att äta tillräckligt så man inte blir hungrig igen. Men det är kanske en vanesak. Ibland äter vår dotter vid 5 men vi äter vid 6 tiden. Det är ju också en lösning!

• Duckan

SuzR, jag har svårt att äta mycket åt gången (ledsnar på smak, konsistens och känner mättnad för stunden) så jag kan behöva fylla på mina depåer. Dock sällan efter middag eftersom vi äter kring 18.30, men mellan frukost och lunch behöver jag något och ofta något mellan lunch och middag.

• MagicQueen

2 finncrisp och 2 ägg tex är 200 kcal och det får ju anses som kalorisnålt. Mätt blir man osså, det står jag mig på länge om jag jag äter det till frukost. :)

Emil 071008 & Jesper 080919
  • Jisa

Köp hem frysta hallon och fryst mango. Perfekt att knapra på när suget kommer, kallt och gott.

• scaras
    Jisa skrev 2013-03-05 21:33:39 följande:
    Köp hem frysta hallon och fryst mango. Perfekt att knapra på när suget kommer, kallt och gott.
    Oh, det lät ju gott ju!! Tungan ute

Har iaf bara käkat knäcke med ost på ikväll..till te. Lite bättre iaf än mjukismackor. Tungan ute Får skynda mig att sova snart så jag inte hinner bli sugen på ngt mer.. hehe
Svar på tråden Tips på "kvällsfika" när man försker hålla slanka linjen?