• petra11

Vågar man checka in vagnen på flyget?

Haha du menar att det finns vagnar som kan bli lika små som ett handbagage?? :) nä, tror jag inte va.. Men ibland får man ta vagnen med sig ända till flygplansdörren, då lastas den därifrån och du kan få tillbaka den när du går ur planet vid landning. Men detta är olika från bolag och flygplats så fråga i god tid!

• petra11

För att många skriver sånt som inte stämmer :) Men wow vad häftigt, jag googlade och det stämmer ju. Om inte flygbolaget har en gräns på 5 kg vill säga.. Har jobbat på flygplats i 10 År och aldrig sett denna som handbagage!

• petra11

Ja dubbelkolla det för alla flygplatser och flygbolag tillåter inte det, bara vissa!

• petra11

Och nu såg jag att du har en bugaboo hawiwi, den är nog för stor för att ta med till planet, brukar bara vara tillåtet för små paraply sulky.. Stora vagnar lämnas nog på specialen som du skrev.

• petra11

Det låter väldigt konstigt att flygbolaget skulle kontakta er, det gör de nog aldrig gällande sånt.. Har ni pratat med dem som har hand om air Berlin på Landvetter? Det är menzies, ring dem, de bör nog veta. Det viktigaste är att ni sparar skaderapporten och ser så att ni har ett PIR nummer på det, brukar vara 5bokstäver och 5 siffror. Fick ni inget info papper när ni gjorde rapporten? Flygbolagen brukar göra det lite krångligt för resenären tyvärr.. Men vanligast är ändå att ni lagar vagnen och skickar kvittot till flygbolaget! Eller får ett skriftligt bevis från vagnaffär att den inte går att laga och skickar in det, med krav på ny vagn. Men om ni ändå fått tag på någon som gett er fel nummer, ring tillbaka och kräv att de hjälper er!

• petra11

Fast var det verkligen Air Berlin hela vägen? Ibland är det ju Etihad eller annat flygbolag dom flyger sista sträckan och då är det nog de ni ska kontakta.. Men det borde ju stå på er rapport..

Svar på tråden Vågar man checka in vagnen på flyget?